Måndag igen...

Ja herregud vad veckorna går fort, var tar all tid vägen? Är det någon som samlar på tiden, stoppar den i fickan och tar fram den rätt som det är, och det är då det går undan, rusar iväg! Eller är det så här det är när man blir äldre och visare? Ju mer man lär sig desto snabbare går tiden?!
Nej vad jag svammlar nu, det är ju inte meningen! Men iallafall så undrar jag.

Imorgon ska vi till simhallen med Moa, Tommys mamma och hans lillasyster och busa av oss lite. Jag tänkte snika till mig lite tid i stora bassängen och ta några längder. Jag måste ju utnyttnja simkortet jag fått av kommun ju. De är ju liiite snälla iallafall =) och tänker på oss anställda ibland. Vi fick ju julbord också, det får man inte glömma!
Tänk om man skulle ta och gå och sola lite imorgon med, det var ju ett tag sen. Får göra det på kvällen så får T ta nattningen imorgon.....nej nu var jag dum. Han får ju faktiskt natta Moa när jag jobbar så jag kan ju lika gärna ta det när jag är hemma. Synd bara att trollungen inte kommit på än att det är skönt att lägga sig. Men det kommer väl så småningom. Man får inte ha bråttom och man får inte vara självisk när man skaffat barn. Man får lära sig att omprioritera lite här i livet ibland. Men ibland önskar jag att jag hade en inspelningsbar dvd så jag kunde spela in de program som jag vill se på kvällarna...dom visas ju ofta när Moa ska läggas. Men men jag överlever det med! Nu sover hon iallafall och jag ska faktiskt sätta mig och spela lite poker...

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se