Pill och självrannsakan

Ja då sitter man här igen då. Råkade pilla lite till på sidan och slutresultatet, ja det ser ni ju här. Är ju en del rosa och för dem som känner mig..nej jag har inte blivit tokig, kommer bara inte på hur jag får bort det!
Men rosen är fin så den får det bli ett tag nu till jag verkligen hittar en bakgrund som är den rätta. Har provat en del men det får inte vara för pillrigt för då blir det knas med textfärgen istället. Ja tänk så mycket man kan göra med en massa tecken egentligen. Miranda nallen passar inte in men vill inte försvinna heller...vet inte vad jag gjort riktigt.

Tidigare idag sa M till mig att jag hade förändrats och M gillade det inte, jag hade tydligen blivit mer och mer som vissa andra och det började efter att jag fick barn. M gillade inte att jag tog efter och gjorde som andra istället för att följa min egen pipa...
Så idag har jag rannsakan mig själv och gått igenom allt som jag kan ha gjort som jag inte brukar göra. Jag har givetvis kommit på en del saker som jag har gjort men jag tycker det är till det bättre. Kommer folk med ideér och tycker att man kan göra saker annorlunda och man tänker efter och kommer på att man tycker samma sak egentligen så fortsätter man ju på det spåret. Men M var inte inne på samma spår, M tyckte jag blivit mer som de och inte alls så som M tycker att jag borde vara.
Självklart har jag ändrats sen jag fick barn, har blivit mer vuxen, ställer mig upp och tar parti istället för att vara den tysta. K tyckte i ett samtal att jag skulle vara mer ansvarstagande och utmärka mig mer och jag har tagit det till mig och försöker så gott jag kan med det men nu verkar det som om andra tycker det är till det sämre...eller är M bara osäker eller rädd att saker och ting ska ändras till M´s nackdel?
Blev lite paff och lite besviken...trodde inte det skulle komma från M men jag får försöka skaka av mig det och fortsätta så som jag gjort hittills. Jag är jag och jag är stark!

Ska göra mig lite te och ta fram min bok ett tag....får ont i ryggen av den här datastolen. Ska bli skönt att vara ledig ett par nätter nu. 5 timmar och 15 minuter till hemgång.

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Älskling.. Vet du.. Jag älskar dig precis som du är. O så länge du är nöjd med den du är så tycker ja du ska låta endel saker bara flyga förbi som folk säger.. Du är en stark o vacker kvinna/mamma!! Puss

Sandra sa...

Tack gumman det värmde! Längtar tills vi ses igen! Pöss

Blogg listad på Bloggtoppen.se