Fredag, solsken och ciderväder, men en annan måste jobba

Ja det är hemskt orättvist att en del får festa och ha det mys i helgen när en annan bara ska sova och jobba...fast som Ida sa så fick ju jag mitt förra helgen =) Och det vill jag lova att det kan jag leva på lääänge. Fan så skoj vi hade.
Den här veckan har gått fruktansvärt fort tycker jag. Nästan för fort...har mest sovit, tränat, jobbat och umgåtts med familjen. Vi har varit ute och lekt i det fina vädret. Bäst att passa på, nästa vecka ska det bli kallt igen har jag hört. Men man kan ju alltid hoppas på att det är fel. Jag har fått lite mer färg, fast den här gången utan att ha varit i solariet.
Mår så bra...trots alla tråkigheter runt om oss. På tisdag ska man på begravning igen och jag får en stor klump i magen när jag tänker på det men snart är det över...sen får det vara bra ett tag. Vi behöver vila upp oss, få lite lugn och ro i våra hjärtan och plåstra om våra själar lite.

Vill ni ha siffror?? Inte... Äsch det får ni ändå =)

23/4 22357 steg, då med träning inräknat
24/4 20419 steg, 40 minuters cykling inräknat
Och siffrorna för idag får ni senare ikväll...ska ju som sagt var jobba hela natten så nått roligt måste jag ju ha inatt med, eller hur?

Tommy och Moa är ute på cykeltur i det fina vädret medans jag har badat och vilat...men var rastlös så det blev inte mycket sömn. Blir tufft inatt men det är inte mycket att göra åt när kroppen vägrar sova. Ska ta med två skräckfilmer att glo på, det brukar hjälpa mot trötta ögon mitt i natten. Sen låser man dörrar och sitter å lyssnar efter konstiga ljud och vågar inte blunda alls...hehe en elak metod men vad gör man inte. Sova får man ju bara göra om man har jouren och den har jag ju inte förrän på söndag. Sitter och funderar på vad det ska fixas till kvällsmat men jag har idétorka allan idag. Är sugen på stekt svamp, men kan väl inte bara äta det heller?! Kommer väl på nått snart, ska bara ta reda på när resten av familjen kommer hem med så vi kan äta tillsammans innan det är dags för mig att bege mig till jobbet. En promenix dit ikväll och en promenix hem imorgonbitti kommer göra susen.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se