Trött och sliten

Ja herregud vad sliten man är efter att man har jobbat en hel helg. Nu var jag ju ledig i fredags och de var väl för väl det.

Började fredagen med att lämna Moa, träna och fixa annat inför urnsättningen. Tommy hämtade lilltroll från dagis och sen så kom svärmor och höll Moa sällskap medan vi cyklade iväg. Urnsättningen var fin men jobbig. Behöver inte skriva mer om det....


På kvällen hyrde vi film och bara mös, tills jag fick sån kramp/träningsvärk i mina ben så jag inte kunde röra mig! Shit vad ont det gjorde. Kom till och med några tårar. Det höll i sig hela natten, blev inte många timmars sömn. Kom till jobbet helt färdig i lördagsmorse. Men dagen gick rätt fort som tur var. Kom hem strax innan sju på kvällen, då fixade vi kvällis och mös. Gick sen å la oss i sängen alla tre för att titta på Eurovisionsschlagerfestivalen. Först somnade Moa, sen somnade jag. Efter en stund vaknade jag till, bar in Moa till sig och gick tillbaka till min säng, tänkte hålla Tommy sällskap framför tv´n men somnade istället om. Trevlig tjej jag är som somnar hela tiden. Jag vaknade lagom till igen till när de ropade upp vinnaren! Wiiieee! Sen somnade jag om och vaknade inte förrän klockan ringde klockan sex i går morse. Mindre kul! Men när jag väl kom till jobbet så gick den dagen med fort. Efter jobbet gick jag hem till Ida och satte mig på hennes balkong med min bok innan hon och sen barnen kom hem. Vi satt och tjuttrade en stund, sen käkade vi lite god mat och sen så tjuttrade vi lite till. Sen tog jag trampoflåsen hem och umgicks resten av morsdag med min lilla familj. Fick ett fint kort och en Mirandanalle till min samling. Som vanligt somnade jag och Moa tidigt.


Dagen idag började jag med träning på PowerPlate och sen tog jag en kaffe på stan, handlade lite till lunchen och åkte hem tillsammans med Tommy och Moa som mötte upp mig efter min träning på stan.
Väl hemma lagade vi lunch, omellet med en massa korv och grönsaker i. Gott som tusan, och Tompa överrraskade med att göra sin egna omellet. Han kan bara han vill min lilla gulleplutt.
Läggningen av Moa efter lunch tog jag hand om, var rätt trött jag med så jag somnade en stund tillsammans med Moa. Sen så har eftermiddan flutit på med tv, datablippande och mys med Moa.
Soppa och smörgås till kvällis framför tv´n och nu så återstår bara lite kvällsmys innan trötta Moa och mamma somnar i vanlig ordning i stora sängen till tv´n och stackars pappa får ligga där själv och titta.
Så nu tar vi kväller här och hoppas på en ny och underbar dag imorgon..eller ja...jag ska ju jobba så helt underbar blir den väl inte! : ( men men man måste ju tjäna pengar för att kunna göra av med pengar, eller hur! Pöss på er!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se