Vinsugen och hemligt party

Ja dagen började med att jag gick upp, tog cykeln ner till stan och tränade lite. Sen blev det frukost på stan med Tommy, Moa, Helle och Helge. Sedan cyklade jag och Moa hem igen och gick ner till Ica för att handla lite till lunchen och ALDRIG mer att Moa får gå in i den affären utan vagn eller någon som håller koll på henne. Jag vände ryggen till i 3 sekunder när jag skulle ta potatis och vips så var hon borta, samtidigt hör jag en tant säga "ajjabajja inte kasta dem". Shit vad gör ungen nu?! Jag fattar korgen och rusar mellan folk och hyllor (som tur är är affären liten) och där står hon med ägg i högsta hugg och ett STORT leende på läpparna. Fick ta en skrikandes Moa på armen och korgen på den andra armen, roffa åt mig det sista med röda kinder och svetten lackandes på pannan och betala fort som fasiken. Det roliga i den här historien är att jag alltid sagt att om Moa gör nått i en affär, typ lägger sig ner på golvet och skriker så ska jag göra likadant, men det här hör inte dit eller?? Som tur var så kastade hon inget....men pinsamt var det!

I måndags började jag jobba dag igen då! Isch, ångest hela dan men som tur var så jobbade ju LS så det blev ju lite lättare att jobba då. Inget nytt på jobbfronten annars....det är hemskt långt till semestern bara! Suck! Men jag har ju några strödagar som kommer snart.

Ledig fredag då vi ska upp till kyrkogården och ha urnsättning för farfar. Och så fick jag ledigt midsommarafton (natten) och den 7-8 juni är jag ju ledig med, då ska man till Askersund för första gången i livet då...eller jag har åkt igenom men aldrig stannat över natt. Ska bli trevligt det. Men här närmast kommer den 31 maj och då blir det åka av här hemma....PARTY!!

Helgen då...den har jag ju inte skrivit om alls juh...skärpning på mig! Hände väl inte så mycket egentligen. Var på grillfest på fredan med kryssningsgänget plus några till och i lördags firade vi min pappa hemma hos mor och far med fika och korvgrillning på kvällen. Det var lika trevligt som vanligt fast det blir ju inte detsamma när några fattas. Men vi vänjer väl oss snart. Moa fick fina kläder från London där mina kusiner varit och firat sin mor. Annars så flöt kvällen på som vanligt...lite dricka i vänners goda lag!

Nu ska jag fixa till mig för det är snart dags för mig att bege mig...ska på nått party med Å som hon håller i. Ska bli kul och intressant. Får skriva mer om det sen. Ha de bäst! Kram

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se