Äsch

Nej det funkade inte att fixa så som jag trodde....så det får vara så som det är!

Tack Ida för frukostdaten i morse och tack för att jag fick låna din soffa och sova i den. Skönt att vardagen är som vanligt igen. Tänkte titta förbi på torsdag igen om det går för sig.

När jag kom hem slappade jag framför tv´n innan de var dags att hämta Moa på dagis. Första dagen på fem veckor som hon var där och det hade funkat kanon. Hon hade nästan somnat i maten snuttan, så vilan får hon behålla på dagis än så länge.
När vi kom hem började vi med maten, potatisgratäng, helstekt fläskfile, pepparsås, coleslaw och vanlig sallad och så stekta champinjoner till mig och Mois. Blev kalasnöjd över fläskfilen faktiskt, aldrig gjort den på det sättet förut. *klappar mig själv på axeln* Den var så mör och fin att den nästan smälte i munnen....mmmm och så blev det lite över så det får bli min lunch imorgon!
Efter maten slappade vi alla tre i soffan en stund sen fick Moa duscha...satte henne i badkaret med duschen och så sa hon åt mig att gå och det gjorde jag...efter en stund kikade jag till henne och hon satt där inne så nöjd och duschade både sig själv och sina leksaker efter varandra. "Nu e du ren, nu e du ren, nu e moa ren" sa hon vartefter hon duschade grejerna och sig själv. Jag lät henne hållas en stund och nästa gång jag kikade hade hon tömt halva min vaniljtvål över sig själv och leksakerna så nog var de rena alltid och gott luktade de med. Jag hjälpte henne med det sista och sen var det mys i soffan innan det var dags för sängen för Moa och pappa och dags för mig att knalla ut i regnet till bussen som skulle ta mig ut till jobbet.
Jisses vad de regnade! Borde vara lag på att man får stanna hemma när det är sånt ruskväder. Var ju nästan genomblöt när jag var framme på jobbet. Men men lite mysigt är det ju med när det regnar. De är ju så skönt att krypa upp i soffan med en filt, en bra bok eller att glo på en bra film med nått gott till. Nu är ju jag på jobbet, men lite the och min bok blir mysigt det med. Jag får tända några ljus med så blir det ännu mysigare. Men jag hade ju hellre legat hemma i sängen med min kära sambo och snusat på honom. Får jag göra imorgonkväll.....men känner jag honom rätt så däckar han klockan åtta och ja det enda jag får göra är att försöka somna till hans snarkningar.
Nu värker ryggen av den här himla stolen så jag får ta och bege mig till soffan en stund...inte för att soffan är mycket bättre men vad gör man inte! Antingen blir det film eller bok nu...ha en bra natt och gör inget som jag inte skulle göra, eller hur man nu brukar säga!! =)

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se