Felbokat

Ja som vanligt när man stressat ner till tvättstugan så är det felbokat. Sist vi hade tvättstugan hade jag sagt fel dag, trodde det var på söndagen men det var på måndagen istället, vilket var tur i oturen eftersom det ändå var dagarna efter varandra. Men idag hade vi tvättstugan 17-21, ja det var vad Tommy sa till mig iallafall, men när jag kom ner, hade tvingat kvar pappa för att slippa ta med Moa ner, så hade vår tvättid gått ut. Mellan 12-17 skulle vi ha tvättat istället! Så surt är det. Men som tur var så var det bara en tvättkorg idag så Tommy får boka ny tid och skriva upp den rätta i almanackan nu så det verkligen blir rätt.

Ja pannkakor blev det iallafall, gott som bara den. Gjorde på fullkorn istället för vanligt mjöl, blir matigare då och nyttigare. Keso är gott till istället för sylt, fast det tyckte inte Moa =) Nu sitter hon i duschen och leker lite och jag ska väl också göra henne sällskap. Förhoppningsvis kommer älsklingen hem snart så jag hinner pussa på honom lite innan jag ska bege mig till jobbet. Idag blåser det som tusan så det får bli bussen till jobbet. Ska förbi Ida med och lämna en liten present till henne. Hoppas hon blir glad.

Nu var det duschen ja...och sen jobbet! Kraaaaaaaaam och godnatt

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Trist att missa tvätteriet. Hände rätt ofta för oss oxå då vi bodde i lgh..men det problemet är nu löst då vi bor i hus :)

Kul att du är med o tävlar oxå =D

Ha en trevlig kväll!

Sandra sa...

Ja vi letar ju hus så man får hoppas att det blir nått snart så vi slipper tvättstugan vi med =)

Blogg listad på Bloggtoppen.se