Onsdag igen

Ibland ägnar man lång tid åt att vara sur och tvär och försöker fixa till saken man är sur och tvär över men ibland behöver man bara sova och vakna igen för att se livet med andra ögon. Och ibland behövs det bara lite alkohol i kroppen så man vaknar till liv och vågar säga vad man tycker och tänker och kommer på att man inte är ensam, det finns faktiskt fler som tycker som jag!!

Ja veckorna springer iväg, men just den här har gått otroligt sakta och det måste vara för att jag dras med den där hemska foten. Hade egentligen lovat mig själv att inte skriva mer om den tråkiga saken men när jag satt här och funderade på vad jag egentligen skulle skriva för att stilla min rastlöshet och mina få läsares nyfikenhet så får det bli om den förbenade foten.
Tog ett varmt skönt bad igår kväll och för en stund så slutade den göra ont, det måste ha varit för värmen i vattnet. Det kändes helt fantastiskt att vakna i morse och känna att smärtan nästan var borta. Men den känslan var inte långvarig för när jag steg upp ur sängen och skulle ta tag i mig själv och Moa innan dagis så kände jag hur ont det gjorde igen. Att pressa ner foten i en sko var nog det värsta jag gjort på länge, men jag var ju tvungen. Moa var mindre glad när hon insåg att hon skulle få åka vagnen idag istället för att få springa omkring som hon brukar när vi går till bussen, men mamma kunde ju inte springa omkring idag efter Moa och efter mycket om och men verkade hon förstå det. Så länge jag hade vagnen att stötta mig på gick det ganska så bra faktiskt men när jag lämnat Moa och vagnen på dagis så gick det mindre bra. Höll på att missa bussen där jag gick haltandes fram men jag hade tur att busschauffören såg mig och stannade för att vänta in mig. Faan vad handikappad man kan känna sig...eller fotkappad i mitt fall. Är inte alls van vid att saker och ting tar längre tid än vanligt. Nu förstår jag dem som har mindre funktionshinder mer än vad jag gjorde innan...En sak är säker iallafall, jag ska aldrig mer sporta i hela mitt liv! Inte ens nykter! Och det är det som är det pinsamma i det hela, jag var inte ens liiite onykter när det hände! Jaja nog tjatat om det nu...

Nu ska jag ta min bok, mitt te och en filt och lägga mig på soffan och läsa en stund i väntan på att min fisk blir färdig i ugnen. Sen ska jag hämta lilltroll igen vid fyra! Ha en bra dag...de ska jag försöka ha iallafall.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se