Onsdag = städ och annat

Godmorgon, eller godförmiddag kanske man ska skriva nu när klockan är tjugo över tio.
Frukosten är precis avklarad och egentligen så borde jag förpassa mig själv till köket och ta hand om det men jag orkar verkligen inte.
Skulle även behöva städa hela lägenheten som ser ut som om en tornado gått igenom här. Att två små barn och två vuxna barn kan stöka till så mycket som Moa, Julia, Tommy och Niklas lyckades göra igår är för mig helt otänkbart. Vad gjorde de när jag var på jobbet? De är kladdigt på golvet, Moas kritor är utspridda över hela lägenheten och det ligger leksaker ta mig fan överallt (ursäkta svordomen). Är det verkligen så att jag ska behöva städa efter dem? Eller är det legitimt att bara skita i det? Köket måste jag ju ta eftrsom jag ändå måste laga två mål mat idag, men resten...neeej jag tänker inte göra det!

Jag skrev ju igår om vår tur på bussen i måndags....http://www.motalatidning.se/nyheter/artikel.asp?id=66945....idag stod det om det i tidningen men jag vill inte hålla med om det som stod. Visst blev mannen sur först för att han inte fick åka med, sen fick han inte kliva av eftersom polisen var tillkallad. Då satte han sig ner och öppnade sina flaskor, den första slant han med och den åkte i golvet, inte mot chauffören. Men vem vet bäst...jag eller tidningen? Skit sak samma... vi kom hem oskadda!

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt klart du som har rätt :-) Han var inte aggresiv alls bara "lätt" rund under fötterna :-p

Blogg listad på Bloggtoppen.se