Sisådär

Nu har jag lekt lite och kollat efter råd på nätet....så nu är det höst här hos mig med!

Nu är det snart dags att börja med kvällis och så ska jag komma på nått bra sätt att få Moa till dagis imorgon med min fot. Det är väl bara att linda den och ta ett par tabletter och knalla till bussen antar jag. Så lätt var det. Om nu inte febern kommer tillbaka vill säga!
Ska ta en dusch eller kanske ett bad...unna mig lite tid i badkaret...det var inte igår precis. Jo självklart duschar jag nästan varje dag men att bada det är lyx när man har småbarn...men sånt förstår man bara när man haft en liten bankandes på dörren under hela tiden (läs tiden man står ut) man badar. Bank bank...MAAAAAAAAAAAMMA jaaa mee baaaadaaaa! Tror ni man förstår vad som står i boken man läser då?! Nee inte mycket...Men jag tänkte att Tommy brukar vilja äta och sen lägga sig, så då kan han och Moa göra det efter maten och jag kan sjunka ner i badkaret en stund. Klockan nio börjar en ny serie eller vad det är på fyran som jag ska se...om jag är tillräckligt pigg vill säga. Missade slutet på CSI igår tack vare att mina ögon inte orkade mer...Inte lätt att vara en tillfälligt fotkappad mamma med ett febrigt barn och en tlött karl som somnar klockan åtta varje kväll!

Någon som vill kidnappa mig en stund och ge mig lagad mat och lite lugn och ro?

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Jag skulle gärna kidnappa dig o ge dig mat gumman om ja inte vore så sjuk själv.. Hoppas Mois kryar på sig o att din fot snart blir bra.. Själv så tillbringar ja den mesta tiden i soffan snorandes.. *love*

Sandra sa...

Attans vad jobbigt gumman...men tur att det kom nu och förhoppningsvis så går det över tills ni åker! Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se