Bra lustigt

Två gånger idag har jag tänkt på en person och samtidigt som jag gjort det så har telefonen ringt och personen i fråga är i andra änden. Lustigt och lite läskigt på samma gång.
Första gången var det en person som jag inte lärt känna så mycket än men hoppas på att vänskapen ska bli lång och givande. Hon är lättsam att prata med och vi verkar kunna prata om det mesta. Första gången vi riktigt pratar med varandra på tu man hand och när vi la på så insåg jag att vi suttit och bubblat i nästan fyrtio minuter om allt och ingenting. Det var trevligt.

Den andra gången var det mäklaren, jag satt med telefonen i handen och skulle precis slå hans nummer när telefonen ringde och han var där, i andra änden. Vi har fortfarande högsta budet på huset och de andra har backat och vill inte lägga några bud. Men....det finns alltid ett men. Och det jag skrivit förut om säljaren var visst sant. Hon är lite tveksam till vårat bud, för hon vet ju hur mycket de andra på gatan fått för sina hus när de har sålt. Det ska komma ut en annons till på huset på torsdag men mäklaren sa att det såg ljust ut för våran del på den fronten iallafall. Han trodde inte att någon mer skulle höra av sig för då hade de redan gjort det. Huset ligger ju fortfarande på hemnet och idag känner väl de flesta till den sidan...en del är ju till och med beroende av den =) Men han skulle prata med säljaren igen och återkomma till oss/mig på fredag igen. Håll nu alla tummar och tår...själv kommer jag slå knut på mig själv innan fredag, det här är verkligen nervpåfrestande.

Ser fram emot kvällen då jag ska lära känna några nya bruttor. Ska bli skoj att komma ut på nått nytt. Är inte iväg så mycket på annat när jag är ledig. Blir mest att sitta hemma och umgås med familjen, vilket i sig är helt underbart det med, men som man säger, ombyte förnöjer. Har ju mina andra vänner och tänker inte ge upp dem bara för det här. Men man måste få vidga sina vyer i mellan åt och försöka ändra på en del intryck och annat. Folk är värda en andra chans, iallafall i mina ögon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, du behöver inga andra vänner nu. Vi kommer se till att du kapar banden med ALLA andra som vi inte anser vara värdiga dig, och därmed oss. *mohahahaaa*

Anonym sa...

Haha! Jag håller med föregående talare! Nu är du fast hos oss! *moahahaha* Nej vars skämt och sido, vi har ju inte alltid dragit helt jämt men nu känner jag det är dags att börja på ny kula. Mycket gnabb har nog bestått av missförstånd. Jag ser mycket fram emot kvällen och tror det kommer bli skitbra=). puss & kram

Sandra sa...

=)

Tezz sa...

lycka till med huset!!!

Blogg listad på Bloggtoppen.se