Bye bye

...ja precis som det står i rubriken...bye bye kaffe, bye bye stekt och flötig mat. Nu ska jag banne mig komma fram till vad det är som får min mage att göra ont. Ingen stress och inget av de ovanstående ska intas under ett par dagar nu. Får leva på kokt mat och inget flott. Kan det och stress kanske vara boven i dramat? Mjölk och annat shit ryker med tror jag...kanske några kilon ryker på vägen, det skulle inte skada!

Under tiden jag legat här hemma och tyckt synd om mig själv har jag haft kontakt med banker och en kvinna på kommunen. Försöker få ordning på allt så att det ska klaffa om vi ska bli husägare. Som sagt så är det ett stort steg i vårat gemensamma liv. Vi ska få allt att fungera och kunna leva tillsammans utan att det ska bli större problem. Kärleken övervinner allt!

Imorgon, om jag mår bättre, är det en del som händer. Ledig dag tillsammans med Moa, möte hos mäklaren och så blir det en tur till kyrkogården.

Imorgon har ett helt år gått sen min älskade kusin lämnade oss. Det året har gått fort men det har inte gått en dag utan att jag tänkt på honom. Den där glada pricken som alltid fick folk att le. Han hade alltid svar på tal om man skojade med honom och han hade en varm famn att krama när man behövde det. Finns fortfarande dagar då jag kommer på mig själv med att sitta och vänta på att han ska dyka upp på msn eller skicka ett kul sms...men samtidigt så vet jag att det aldrig mer kommer att hända.....saknaden är stor och kommer nog alltid att vara det men ur nått ont kommer alltid något gott. Vår släkt och familj har kommit varandra närmre och man tar inget för givet längre....Man lär sig att älska och att ta vara på det man har. Inget gräl är värt det, nästa dag kan det vara försent. Kom ihåg det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kloka och fina ord vännen. Förstår att du saknar honom.. *kramar om*

Blogg listad på Bloggtoppen.se