Förkyld

Jag sitter här i soffan och tycker lite synd om mig själv. Vaknade i morse klockan fem med huvudvärk och halsont. När Moa sen vaknade vid åtta hade jag feber och hade hela näsan full med snor. Jag som aldrig är sjuk (nästan iallafall) är förkyld. Ringde och sjukanmälde mig, klädde på mig och Moa kläder, åkte till dagis och lämnade henne och sen så åkte jag hem igen. Bäddade sen ner mig i soffan och slog på tv´n och där ligger jag fortfarande fast nu med datorn i knät. Har pimplat the och kaffe om vartannat och snörvlat mig igenom några program. Sovit i omgångar har jag gjort och ringt försäkringskassan åt Tommy. Nu ska jag lägga alla mina krafter på att bli frisk till på lördag...ska ju för bövelen ut då! Även om jag snörvlar och hostar som en tok tänker jag gå ut, så det så! Nog tjatat om det....

Har ni kikat ut? Det blåser som tusan och a´la suprise, snön är borta! Jag vill ha tillbaka den sköna och varma sommaren, nu!!! Älskar inte kyla och blåst och snö (som försvinner).

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Förlåt!! De e nog mitt fel att du e sjuker.. Puss

Sandra sa...

nej då...Moa har varit snorig hon med så de var bara en tidsfråga!

Blogg listad på Bloggtoppen.se