Måndagar sucks

Ja även om man är ledig från jobbet så tycker jag nog allt att måndagar är värst på nått sätt. Vet egentligen inte varför men de är så fruktansvärt sega och känns helt meningslösa. Och idag så regnar det ute och jag kan ju inte påstå att det gör det hela bättre!
Jag och Moa sitter här i soffan i bara pyjamasarna fortfarande och slappar. Vi borde städa och handla och göra annat sånt där bra att göra saker men det var farligt skönt i soffan idag.
Måste ringa svärmor med ju...ska lämna Moa där senare i eftermiddag en stund för vi ska till banken och skriva lite papper. Handpenningen ska vara inne imorgon. Spännande, spännande!!

Annars då? Jo, är mest trött efter helgens långa pass på jobbet. Har inte gjort annat än att jobba och sova den här helgen känns de som. Jo vi var hos svärfar igår efter jobbet en stund och fick god mat och fika. D är helt fantastisk på att laga mat. Man kan liksom inte sluta äta =) Ja appropå mat, man kanske skulle börja med lunchen snart och sen försöka komma iväg och handla. Katterna blir ju ledsna om de inte får mat ju och kattsand är bra att ha med och så hade jag några fler grejer att handla men har glömt bort vad...så det var nog inget viktigt....förhoppningsvis!

Är lite ledsen, för den här veckan kommer jag inte kunna gå på tjejkvällen. Jobbar tisdag, onsdag och torsdag. Däremot ser jag framemot fredag, då vi åker till Örebro och stannar hela helgen medan Moa får ledigt från mamma och pappa och får hälsa på sin mormor och morfar. En minisemester fast ändå inte...får träffa M och P igen och så L förstås som följer med oss från stan. Hoppas han har satt på sina vinterdäck! Det ska bli kallare har jag hört....

Nej, lunch var det ja! Ha de!

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja måndagar är lite av en tråkisdag o precis som hos er så regnar det här o är sådär gråtråkigt ute :S

Men jag har ngt som kan liva upp det hela..en ny spännande tävling hos mig =D

Kram

Sandra sa...

Åååå kikar in direkt!

Blogg listad på Bloggtoppen.se