Söndag kväll...

...och jag är helt slutkörd. En stressig förmiddag med att göra iordning sig själv och Moa...det senaste är svårast då hon verkligen har utvecklat en egen vilja och hellre ligger på golvet och skriker istället för att göra mamma till lags! Men skam den som ger sig....vi kom tillslut med bussen ner till mor och far där jag hann sitta ner en stund, andas och prata räntor och husköp med min kloka far. Tack vare det samtalet ska jag försöka hinna med några samtal imorgon innan jag åker till jobbet. Klockan ett äntrade vi portarna hos farmor som bjöd på god mat. Stek, sås och potatis. En massa goda grönsaker och onyttig efterrätt i form av chocklad och skumtomtar. Efter lite tjutter och annat så gick vi hem till mor och far igen för att inta lite fika. Farmor fick fina blommor och jag fick fina blommor, lite pengar och sprit...hehe men den sparas till den 29e då det verkar bli utgång för min del....
Mor och far var snälla och skjutsade hem mig och Moa (Tommy åkte moppe) och på vägen hem blev det ett litet pitstop på kyrkogården. Det var så fint så med alla ljus som lös upp i mörkret.

Väl hemma blev det tacogratäng för ett helt compani. Svärmor och lillsvägo fick komma förbi och hjälpa oss äta. Och nu när jag fått undan det mesta i köket och i vardagsrummet ska jag väl göra som Tommy och Moa och gå till sängs...men jag var tvungen att springa förbi min älskare först och plita ner några rader om dagen som gått för det har jag ju faktiskt lovat! Inte ett dugg bloggberoendevarning va?!?! Sov gott alla och dröm sött...för det ska iallafall jag försöka göra. Pöööööössssss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jajamensan den 29 smäller det!! Sjukt kul ska vi ha då:). Hoppas allt blir som ni vill med hus och allt nu! Kramar

Sandra sa...

De ska nog bli bra ska du se...knutarna på tråden börjar gå upp nu. Kram

Anonym sa...

Svinlöjligt, men du är utmanad http://adiemus.blogg.se/2008/november/utmanad.html

Blogg listad på Bloggtoppen.se