BLÄ



Ja såhär kände jag mig hela natten på jobbet, så innan jag gick hem i morse la jag in en sjukanmälan för inatt och sen påvägen hem från jobbet ringde jag vårdcentralen för att få en telefontid och i vanlig ordning får man knappa in personnummer och telefonnummer så de kan ringa upp när de har tid. Vid nio ringde de och jag förklarade läget om min feber i helgen, min jävla förkylning som inte vill släppa och att jag nu har så ont i halsen så jag knappt kan svälja min mat och har svårt för att prata. "Jo jag hör att du är lite förkyld och då kan man få ont i halsen, bädda ner dig i sängen och ta det lugnt ett par dagar och går det inte över får du ringa igen" sa hon. Men hallå, jag kan knappt äta?! "får du i dig vätska?" Ja, jo det får jag väl men det gör fortfarande ont. "ja men vila till på torsdag och är det inte bättre då så får du ringa igen." Jaha, tack så mycket då!

Grejen är den att om jag fortsätter vara som jag är nu så måste jag ju vara hemma i helgen med men då tror jag att min arbetsgivare kräver läkarintyg eftersom jag varit hemma mer än en vecka då. Eller ja, jag var hemma i torsdags, friskskrev mig igår, gick och jobba natten och kom på att det inte var ett så smart drag. Satt en hel natt på jobbet med frossa, halsont och en jättetäppt näsa. Och har nu sjukskrivit mig igen....Jag som aldrig brukar vara så sjuk har nog fått tillbaka för gammla tider eller nått. Är inte van vid att vara såhär klen...och det värsta av allt, jag HATAR att andas genom munnen. Känner mig så kvävd när jag inte kan andas genom näsan. Får nästan panik när jag ska somna om jag inte kan andas ordentligt. Och grejen är den att ingen jävla spray funkar! FUCK! Och imorgon missar jag nog tjejkvällen om jag ska vara sån här...de vill väl inte ha en slemmig, förkyld, halvsvettig kärring sittandes hos dem...eller? Ja det återstår att se imorgon hur jag mår...men det ser inte ljust ut just nu iallafall.

Moa sitter i badet och Tommy har fastnat framför tv´spelet. Så jag tänkte vara lite produktiv medans Moa badar. Tog med mig datorn och sitter i Moas sackosäck utanför badrummet så jag har full uppsyn över henne samtidigt som jag kan sitta här och kolla av min dator. Man får inte vara dum, då kan man bli politiker! Men snart får hon nog gå upp igen för jag känner att kroppen inte gillade att sitta här, den vill tillbaka till liggläge i soffan igen, och så är jag hungrig tror jag, fick ju bara i mig lite soppa till lunch. Undrar vad jag ska försöka få i mig härnäst. Gör ju så förbenat ont att svälja.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig/linda.o

Sandra sa...

Ååå tack gumman...jag gjorde ett tappert försök inatt men det var ingen höjdare att sitta vaken natt i mitt skick!

Anonym sa...

Baby, jag är i samma läge, så för min del gör det inget att du snorar ner oss ;-) Nej vers, vet inte om jag orkar så här heller. Men det är ju massor av timmar kvar, och vi är friska innan dess serru.

Och själv tycker jag det jobbigaste är när man blir äckeltorr i munnen för att man måste ha den öppen hela tiden.

Sandra sa...

Ja du Jossan man blir aptorr i käften och så fnasar sig läpparna som fan. Imorgon så får vi se hur vi mår och kan förhoppningsvis träffas en liten stund iallafall. Jag måste få lite frisk luft och andas lite...

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Krya på dig!!!

Kram

Sandra sa...

Tack snälla Ulrika!

Blogg listad på Bloggtoppen.se