Herrejävlar!!!

Snacka om en sjukt rolig lördag och en oväntad vändning på söndagen.
Efter bilden ni fick se i lördags gick jag till bussen och där satt Jossan uppiffad och jättefin. Nu var vi äntligen påväg till Maria och festa. Alla pinglorna var lika fina och på lika bra humör som vanligt.. efter lite försnack så blev det dags för "jag har aldrig-leken" och ni som varit med på den innan vet vad som kan hända och ni andra borde prova någon gång! Jag kan säga så mycket som att jag fick en och annan galen blick av de andra ibland, jag var visst inte så gullig och fin i kanten som de kanske trott =)
Efter en galen stund av dansande i Marias vardagsrum var det dags att bege sig ner mot stan och gulliga M skjutsade oss.
Jag kan säga att jag blev ganska förvånad när jag kom in och upptäckte att lokalerna inte hade ändrats ett dugg och personalen hade de gräsligaste kläderna på sig...OK att det kallas Fabriken bar men de behöver väl inte springa med blåställ på sig kanske? Och att personalen nyligen blivit anställda märktes också, det sprang omkring som yra höns och visste knappt hur man blandade en gammal vanlig Rosa Pantern. Men de lär vill sig så småningom.
Kvällen på Fabriken var helt sjukt rolig. Träffade en massa skojigt folk och fick en massa komplimanger för hur fin jag var. Hoppas bara ni menar det nu så jag inte gick och sträckte på mig i onödan =) Jäkla D2 blev så till sig så han bet mig på tutten, satan vad ont det gjorde. Inte göra det igen för då får du stryk, hälsningar från Tommy! =) Pratade med lite folk som jag inte träffat på ett tag och de tyckte att jag skulle följa i andras fotspår och göra mitt liv lite mindre komplicerat.
Sköna Lissan var ute, träffade henne och hennes jobbarkompisar. Ett skönt gäng, det lilla jag såg av dem iallafall. Sprang på Ida med men det sades inte så mycket, hon och Madde var visst kissnödiga.
Mina bruttor vek av en efter en (av olika anledningar) och tillslut så var bara lilla jag kvar...om inte A stod och dansade..så jag fick haka på Lissan tills det var dags att åka hem. Urgulliga Johan skjutsade hem mig och sen fick de åka tillbaka för de på Fabriken hade inte hittat Lissans jacka när vi skulle åka därifrån men efter mycket om och men hittade Lissan jackan själv. Dålig service kanske det kallas...säkert 20 jackor hade det slarvats med. Lustigt när lapparna är numrerade tycker jag men som sagt, det har ju precis öppnat så det kan ju bara bli bättre förhoppningsvis.

Söndagen är ett kapitel för sig...vaknade vid sju och mådde dåligt...kräktes sjukt mycket ett par timmar och trodde hela innandömmet skulle komma ut och huvudet var på väg att sprängas så fort jag rörde på mig. Det kanske låter som en urbota dum ursäkt men jag trodde att min migrän vuxit bort men av någon konstig anledning så verkar den komma så fort jag druckit. Spelar liksom ingen roll om jag druckit mycket eller lite alkohol. Mår alltid skit dagen efter. Jag säger inte att det bara är migrän men inte heller att det bara är bakfylla utan en hemskt blandning av de båda som gör att kroppen sparkar bakut. När alla kräkningar lagt sig vid lunch slogs jag tillbaka ner under täcket igen av en sjuhelsikes feber, svettades och var kall om vartannat och inte ens nässprayen hjälpte mot det gröna monster som valt att blockera mina luftvägar. Man kanske inte ska gå ut när man är förkyld men det kan vi ta en annan gång. Jag hade en skitskoj kväll och fick reda på både det ena och det andra om folk och en del saker kom fram som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla men det tar jag itu med en annan dag. Nu ska jag bara minnas det roliga..........

Idag har jag mest också legat i sängen, dels för att sova inför inatt när jag ska jobba men av den anledningen av att förkylningen hänger i sig och är envis som fan. Den dyra nässprayen funkar fortfarande inte och jag kan bara andas genom munnen. Halsen värker, lika så huvudet men skam den som ger sig, jag ska ju bara jobba natt. Och blir natten för jävla jobbig så får jag sjukskriva mig i morgon natt. Nu har jag ätit lite äggmackor och hävt i mig the och ska hoppa in i en dusch för att se om jag inte piggnar till lite till iallafall. Annars kommer timmarna inatt att bli fruktansvärt långa....

Bilder från det roliga i helgen kommer kanske en annan dag...måste få bilderna godkända av de som är med innan jag lägger in dem. Vill ju inte sätta in nått som man måste ta bort lika fort igen....=)

4 kommentarer:

Lisandra sa...

de va så kul att parta med dej o vi va sååå himla SNYGGA!!! :)

Sandra sa...

Jupp jupp...=)

Anonym sa...

Såååå jäkla kul! Tack för en underbar kväll pinglan! Du är såååå kul! Puss

Anonym sa...

Jag har aldrig är riktigt kul o riktigt farligt =)
Ja håller med dej, ja e besviken på de nya stället.. E precis likadant som förut ju, o ställena som dom bar då? Jisses..
Men men, dom kommer ha folk ett tag nu, bara för att de e nytt.. Sen e de gamla hedliga HARRYS som gäller...
O jag kan ju bara tala för mej själv då... Men de e sketafiiin Sandra... Ja har föresten ett jättejättebra kort på dej o Lissan i mobben. Krya på dej!!
Kram kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se