Småplock



Har plockat med lite bilder nu på morgonen när jag kom hem efter jobbet. Efter den goda frukosten som jag handlade på vägen hem. Det blev smörgåsar från Lilla Hem. Så gott med kaffe till.

Var det någon mer än lilla jag och min jobbarkompis som kände av jordbävningen i morse vid fem i halv sju eller nått? Trodde jag drömde först när jag låg där i joursängen och den började att vibrera. För en liten stund trodde jag att jag led av hallucinationer. Men när jag gått upp och vi kikade på nyheterna så talade de om att det varit jordbävning nere i Skåne och vikarien jag jobbade med konstaterade att hon inte var knäpp. Jag frågade vad hon menade och hon talade om att soffan hade börjat vibrera innan jag kom upp. Och då kunde ju jag med erkänna vad jag varit med om. Skönt att veta att man inte höll på att bli knäpp liksom! Om man kände det så pass här, undrar hur pass läskigt det var där nere i Skåne då? Fy vad äckligt! Det var ju ändå ganska höga siffror på den dära skalan som jag knappt kan uttala så jag tänker inte ens försöka stava till det heller. http://www.motalatidning.se/idag/artikel.asp?id=68963

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast nä, du vet, normala människor sover vid den tiden ;-)

Sandra sa...

Sååå de e inte normalt att jobba alltså?! Hehe, ne hade jag varit hemma hade jag med sovit faktiskt, men nu var man ju så illa tvungen att gå upp då!

Anonym sa...

Jag kände ingenting. Var på väg till jobbet kl. 6.30
Förresten, tack för att du är med i min tävling, jättekul. Så nu har jag suttit här sedan helgen och gått igenom en himla massa bloggar. Och det finns en hel del kvar. På torsdag får du veta hur det gick.
Trevlig dag
kramar Mariah

Blogg listad på Bloggtoppen.se