Tidig Luciamorgon....



I morse ringde klockan väääldigt tidigt. Halv sex var det dags att vakna. för klockan halv sju kom mamma hit och hämtade vår lilla familj. Klockan sju var de dags för lucia på Moas dagis och jisses vad snälla och duktiga barnen var. Moa var ju klart sötast och duktigast av alla barnen! Så får man skriva om man är en stolt mamma. Jag tror alla mammor och pappor tyckte deras barn är bäst i sådana sammanhang. Efter framträdandet blev det fika, kaffe och skinksmörgås och pepparkakor. Så gott och mysigt så. Men Moa hade ju inte tid att äta nått, hon skulle ju leka, klippa och klistra. Och när vi ville tacka för oss och åka hem så hade hon inte riktigt tid med sina föräldrar. Hon skulle bara göra färdigt och så skulle hon gööööra själv. Hon börjar få vilja damen och har blivit sååå stor på så kort tid.

När vi kom hem gick jag ner till förrådet och hämtade pulkan. Snön yr ju därute så då är det bäst att passa på innan det töar och allt försvinner igen. Först ska jag bara läsa ikapp lite bloggar och så ska Tommy vakna...han slocknade på soffan så fort vi kom hem. Det kan inte vara lätt att vara "mellan två jobb", måste vara extremt jobbigt att ligga på soffan och spela tv´spel och i mellan åt resa på sig för att göra en eller annan aktivitet med Moa. =)

Pepparkakorna måste bakas med ju, degen kliver ju inte ut av sig själv ur kylen och bakar sig självt kanske! Lunch ska lagas och så måste jag till OK för att hämta ut ett paket och så måste jag till Bolaget och handla inför helgens glöggfest. Plocka undan hemma inför kvällens Idolfinal, Mia och Mange kommer hit. Vi ska käka lite gottit och kika på finalen när Kevin vinner. Skönt att det snart är klart så Kevin kan komma hit sen. Ska ju ha honom i garderoben och ta fram när jag behöver piggas upp. Jaaa herregud vad grejer jag kom på helt plötsligt som måste göras. Kanske ska stänga ner datorn och sätta fart på fläsket.

Skulle behöva handla hårfärg med...ser förjävlig ut i skallen nu med utväxten och frissan har man inte råd med så här innan jul heller....skit också...ska ju fan på julbord med släkten imorgon och vill se lite fin ut iallafall...jaja får se om det hinns med!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken liten sötnos. Lik mamma, tror jag. Ja, man kan ju inte bli annat än stolt när de små liven står där i sina lucia utstyrslar. Det är väl nåt som jag inte kommer få uppleva igen med min dotter. Lite sorgligt ibland.
ha en trevlig helg

Anonym sa...

åh!! min sötnos!!! Hoppas jag får träffa henne på söndag!!! // Malin

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Åh vilken fin liten lucia =D

Ha en jättemysig dag o helg!

Kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se