Pyssel och knåp

Ja det är mycket att styra och ställa med när man gått och blivit med hus. Det värsta är att tiden jag behöver inte räcker till. Iallafall inte nu när jag jobbar mina vakennätter! Men det är två nätter kvar nu och sen är det dags. I helgen har vi räknat med att flytta in, iallafall om jag får bestämma. Har bokat ena svägerskan som ska få städa för en liten summa. Tack snälla Malin, jag hjälper dig om du känner att det behövs!
Duktiga Tommy och pappa har varit nere i huset hela dagen för att försöka få färdigt väggen i vardagsrummet som var så fin...tanten hade tapetserat runt sin bokhylla så ni kan ju tänka er hur det såg ut. En tapet med vit bakgrund och stora gröna medaljonger är ju inte det första jag vill ha på en vägg direkt. Förlåt Hanna men den är verkligen inte snygg! Så idag har väggen rivits ner, gipsskivor satts upp och det har spacklats (det stavas nog inte så) lite. De har varit så duktiga. Diverse kablar har rivits ner också och förhoppningsvis så har ingen kabel klippts som skulle vara där. Jag har skickat iväg nödvändiga papper och skruvat lite nere i källaren. En kille var och tittade på oljepannan och ska förhoppningsvis köpa den av oss. Han skulle fundera lite och höra av sig i veckan som kommer. Trevlig prick det där och han verkade inte helt omöjlig. Hoppas han tar den!
Försökte sova på förmiddagen idag eftersom jag skulle jobba men det gick inget vidare, trots att jag var själv hemma. Många tankar som flyger och far, positiva tankar men de ville inte sluta snurra runt. Dessutom hade jag ont i skallen och trots mycket vätska, mat och tabletter så ville den inte ge med sig. Det gick över en stund framåt kvällen men nu när jag kom till jobbet så kom den tillbaka. Tog en tablett till och hoppas på att det inte blir värre. Man vill ju inte sitta vaken en hel natt med sprängande huvudvärk, inget skoj alls.

Fick ett trevligt mess idag. En vän hade fått jobb! Grattis gumman det är du värd. Och det du är nervös över kommer att släppa det vet jag för du är bara bäst på det du tar för dig. Och när vi ändå har henne uppe på tapeten så ska hon ha en stor kram och klapp på axeln för att hon är en jävel på att skriva. Håller på med hennes bok nu och den är så svår att lägga ifrån sig. Igår fick Tommy komma in i badrummet och säga till mig att gå upp ur badkaret innan jag förvandlades till ett russin i vattnet. Jag märkte inte ens att han klev upp ur sängen, höll på att skita ner mig när han stod där i dörren och började prata med mig.

Äntligen fick jag iväg en bild på kattställningen med och hoppas att Annas katt inte är för kräsen och bestämmer sig för att hon vill ha den (jo Anna jag har diskuterat kattens kön med en annan tjej och hon säger att det nog är en hona, så nu kan ni döpa henne).

Nu ska jag äta upp mina nattmackor, dricka lite the och sen läsa ett par sidor i väntan på att mina nattprogram börjar runt två snåret.....Sov gott ni som får!

Pööööööööööss

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh. Jag blir helt rörd. Och vad bra att du gillar boken eftersom du är en av dem som ska korrläsa nästa ;-)

Sandra sa...

Jag tokgillar den. =) Hjälper dig gärna att korrläsa nästa....väntar med spänning! Men nu har jag inte tid att sitta här. Ska packa, fixa kvällsmat, packa lite till och sen jobba och då får jag öppna din bok igen =)

Charmed sa...

Hmm, eftersom jag är arbetslös bla bla bla osv osv..
Så undrar jag Sandra, får man låna boken sen??
O grattis till jobbet Jossan..

Sandra sa...

Självklart får du låna den när jag är klar med den...vilket är nog snart. Den ska finnas att låna på bibblan om du inte orkar vänta ;)

Blogg listad på Bloggtoppen.se