Skämt på familjeliv, eller?

Hittade den här tråden på siten Familjeliv och hoppas verkligen att det är en sån där skojtråd, annars blir jag riktigt mörkrädd!

2 åring ensam hemma?
Jag och maken hade tänkt gå ut på krog på fredag, men har ingen barnvakt. Vi hade inte tänkt vara ute så värst sent, utan mer gå ut en sväng och "titta på folk" och ta en grogg eller två.... Sonen sover hela nätter, men vi har också en babyvakt som har 3 km räckvidd (är en sån där walkietalkie liknande sak) och krogen ligger bara drygt 500 meter hemmifrån. Så egentligen borde man ju kunna ta med sig babyvakten, och så får sonen ligga och sova i lugn och ro? Eller tänker jag helt fel nu?


Men ingenting förvånar mig längre. Vissa människor gör ju de mest konstiga sakerna som en annan aldrig skulle få för sig att göra!

6 kommentarer:

Jossan sa...

Folk är tamejfan dumma i hela jävla huvudet. Och jag mår illa och får ont i magen bara jag tänker på att det är så många som faktiskt gör sådär.

Och 3 km räckvidd? Tjena. Det finns väl inga apparater som klarar såna avstånd? Och vad är det som säger att inte ungen går till ett annat rum där den inte hörs? Eller om det börjar brinna?

Jävla idioter.

Jag har inte kvar min familjelivssida, går det att kommentera inlägg där i alla fall? Ge mig adressen till tråden då.

gussie sa...

det är säkert sant, folk är dumma i huvet. hur viktigt kan det va med en kväll på stan?

Tezz sa...

Ja jag tror nog också att den är sann..Det finns folk till allt!

Sandra sa...

Ja herregud säger jag bara! Kollade lite extra senare och den ingick i "sandlådekategorin" men bara genom att skriva något sådant så måste man ju ha haft tanken någon gång! Sjukt!

memelie sa...

haha sandra såg du inte att den tråden låg under kategorin sandlådan !!! ;)

miahmariah sa...

Jag vet inte om det var skämt eller inte. Men det första jag tänker på när jag hör det där. Det är Madeleine som försvann i portugal och som ännu inte har hittats. Vilket bevisar att det inte är ett tryggt sätt att göra sådär oavsett om barnet sover hela natten eller inte. Har man skaffat barn får man också ta ansvar för det.

Blogg listad på Bloggtoppen.se