Aj som fan!!







Ja så går det när man tror att man är världens bästa på att starta en moppe som hänger sig på full gas och vägrar släppa handtaget. Lyckades med den bedriften när jag skulle till jobbet igår, lagom stressad. Men efter mycket om och men kom jag tillslut iväg och kom trots broöppning i tid till jobbet, halvblodig och öm. Men superkvinna som man är så borstar man av sig och vägrar erkänna att det gör jävulskt ont och jobbar på iallafall. Framåt kvällen börjar det svida nått in i skogen och det blev inte skönare när jag skulle ta på mig tröjan och gå ut för att åka hem.
Jag tänkte att nu ska jag bara få igång moppen och åka hem sen behöver jag aldrig åka mer om jag inte vill, men då bestämmer sig den lilla djävulsmaskinen för att retas en sista gång. Den startar inte...jag springer, gasar, springer och gasar men det händer inte mycket. En gång fick jag igång den men då dog den efter hundra meter!! Att stå med en död moped mitt i gettot när det är kväll och mörkt är ingen höjdare kan jag lova, speciellt inte när man är mörkrädd som jag. Och till på köpet slocknade gatbelysningen en stund....det var droppen, efter en halvtimme ringer jag pappa! Han som är så snäll får hämta mig och djävulsmaskinen. Efter en massa bök för att få på den på cykelhållaren på bilen kunde vi äntligen åka hem. På trappen möter Tommy upp mig och frågar vad jag styr med?? Jag styr inte alls sa jag, det är den där hemska saken med två hjul som jävlas. Då ska ju givetvis min kära sambo se vad det är för fel på mopeden, och startar den på första försöket!!!!
Så nu har jag bestämt mig att maskiner är inget för mig. Hädanefter åker jag buss, cykel eller tigger skjuts av någon som kan det där med maskiner! Så det så.....



7 kommentarer:

Camilla sa...

Stackars Sandra.. Jag lyckades nästan med samma sak i somras, skulle starta moppen efter att den hade stått länge utan att användas. Men jag skadade mej inte lika illa som dej, bara skrapsår på benen. Ska vi ses nån dag?
Ha d bra kram Camilla

Lisandra sa...

oh fy din stackare, låter nästan som mej när ja hade moppe, jisses va de inte gick bra många gånger haha:) puss o kram

Sandra sa...

Skönt att höra att man inte är ensam iallafall...då känns det lite bättre men jag kommer fortfarande blänga surt på den där tingesten i garaget ett bra tag framöver!
Camilla; klart vi måste ses snart! Tänkte bjuda hem er till mitt lilla slott någon dag, ska bara sluta jobba så in i h-vete!!

Camilla sa...

Ooh d låter trevligt.. Vi kommer ilande d e bara att hojta till. Kanske en ölkväll nån gång framöver när du e ledig?

Sandra sa...

Camilla, låter helt ok det! Ska kolla upp lite alternativ så hör jag av mig =)

noppiz sa...

Aj satan det var ju inte bra! Fast åh andra sidan så har du gjort ett tappert försök för jag kan inte ens springa i gång min jäkel när den inte startar jag kan inte mer än titta på den sen ringer man C och säger att det inte funkar och han kommer och lagar:) Är det bättre med alla skrapsår? Eller svider det fortfarande?

Sandra sa...

Noppiz; nu ömmar det mest och kliar i mellan åt, antar att det läker då! Men det är inte skönt när man ska sova för jag kan inte ligga på den sidan :-( Men det går väl över någon gång antar jag.

Blogg listad på Bloggtoppen.se