Ja då var helgen över och det är en ny vecka. Idag blir det städ och tvätt för hela slanten. 
Och så ska jag ladda mina batterier inför morgondagen. Vi ska ha handledning på jobbet och så ska jag ha en diskussion med min chef om timmar hit och dit och att vi har rätt men inte hon. Det kan gå hur som helst, hon är ju vida känd för sitt humör och temperament. Men nu är det så att jag har kött på benen och har i egenskap av arbetsplatsombud tagit reda på fakta genom facket och vi har rätt. Nu är det vi som får stå på oss för en gångs skull och hon får vika ner sig och inse att hon inte alltid kan ha rätt. All heder åt oss på golvet!

Hur har er helg varit då? 
Själv har jag jobbat natt och känner nu att jag lever. Har inte blivit många timmars sömn alls på dagarna och så vaken på nätterna. Undrar när det kommer över mig? Eller tog jag igen de timmarna under min jour inatt? Nu vet jag ju att man inte kan ta igen förlorad sömn, men det lät bra eller hur?

Vad händer på Valborg?
Ja hur ska ni spendera er valborgsmässoafton? Vi ska gå ihop några föräldrar med barn och grilla lite och åka ner till stan för att kika på elden och fyrverkerierna. Ja om vädret tillåter då alltså. Jag tänker ju inte stå där nere i regn och snålblåst. Då sitter jag hellre hemma uppkurad i soffan med lite gott att dricka och mysa med de andra.

Jag känner för att ta en liten minisemesterhelg snart med min lilla familj. Åka någonstans och mysa bara vi tre. Någon som har ett billigt men bra förslag?

Nej nu är det dags att göra lite nytta igen, sen slå igen mina ögon en stund, blev ingen bra sömn på jobbet inatt... 

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur gick det med chefen??/ Lotta scheéle

Sandra sa...

Ja du...vi har väl hamnat i ett dödläge kan man säga, olika synsätt på saker och ting gör det svårt att ta sig fram. Båda parterna har rätt på sitt sätt....
Hur mås det förresten?

Blogg listad på Bloggtoppen.se