Då var vi invaderade igen

Ja då var det dags igen då.
Vätternrundan släpper iväg ett gäng galna cyklister ikväll som ska ta sig runt Vättern på bästa möjliga tid.
Jag förstår mig verkligen inte på dem som anmäler sig frivilligt till att cykla de trettio milen det handlar om.
Alltså, betala pengar för att få skavsår i rumpan! Helt vansinnigt om ni frågar mig.
Men de som gör det måste tycka det är kul eftersom de kommer tillbaka år efter år efter år efter år...ja ni fattar. Och de stackare som gör det för första gången måste ha blivit lurade till det på något vänster, för hur skulle man annars komma på tanken liksom!?
Kul för staden med denna massinvasion av turister som ska cykla och alla de andra som ska hejja fram tokarna men jag blir mest rädd och stänger gärna in mig så jag slipper trängas bland alla människor. Får liksom inte vara ifred någonstans, det blir bilkaos och folk som annars kanske har trafikvett slänger det i papperskorgen därhemma och beter sig som absoluta galningar..
Jag klagar inte för vad vore våran fina stad utan Vätternrundan (och folkracen) på sommaren? Inte speciellt mycket.
Det är klart det ska få hända lite här men jag väljer nog att krypa ner i sängen nu och dra täcket över huvudet en stund för medan galningarna cyklar inatt ska jag jobba. Jag har iallafall betalt för att vara vaken och så har jag tak över huvudet ifall det skulle komma regn och åska och allt annat vad vädrets gudar kan tänkas bjuda på.

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se