Göra eller inte?

Jag vet att man ska vara konsekvent i det man säger och gör men ibland är det riktigt svårt. Har haft en del diskussioner med min fyraåring nu på förmiddagen och det har resulterat i att hon gapar och skriker och säger dumma saker. Tre gånger har jag nu sagt att det blir ingen tur till stan om hon inte skärper sig. Frågan är, när gör jag slag i saken och säger att nu har du bränt dina broar? 
Vi var nere i stadsparken igår för att det skulle vara lite tivoli där men då hade de inte öppnat dem ännu och det var snart dags för hemfärd. Moa blev ju rätt ledsen då eftersom hon sett fram emot att åka så vi lovade att vi skulle åka dit idag så fort pappa kommer hem från jobbet. Men som sagt, ska vi eller ska vi inte nu när hon har varit som hon är? Jag ger det en timme till.....Sen åker jag själv!
Jag vet att jag är en bra mamma och att det jag gör är rätt för oss men ibland måste även en annan få tveka och känna sig misslyckad. Ibland känns allt bara så fel......


Sommaren har kommit hit...lite för tidigt för mig då, är lite orolig att det ska bli skitväder när jag äntligen får min semester. Men man får hålla tummarna och hoppas på det bästa. Och jag tänker inte klaga på detta underbara väder. För efter den vintern vi hade så är det så skönt med sol och värme. Man mår så mycket bättre i själen. Så här vill jag ha det jämt. Kan vi inte hoppa över vintern nästa gång?


Nu ska jag gå ner och fortsätta blåsa pool....ingen höjdare att blåsa pool när det är varmt men vad gör man inte för att få svalka sig lite? Varför finns det ingen blåsanordning med till sådana där lite större saker, kan jag tycka är konstigt.

2 kommentarer:

Lisandra sa...

Du är en bra mamma Sandra:)

Sandra sa...

Tack gumman och du är det med!! Pöss

Blogg listad på Bloggtoppen.se