19 Maj 2011

Hmmm lite tidigt för vissa saker kanske men jag kan inte låta bli att fundera på namn på den som komma skall.
Listan kan göras lång egentligen men man ska väl som familj komma överens också?
Men något jag lärt mig efter att Moa kom är att namnet man tänker på från början inte alltid passar på det lilla livet som ligger där och kikar nöjt på en.
Många kommer så väl ihåg alla namnen de hade på listan innan bebisen kikade ut men jag måste villigt erkänna att jag kommer inte ihåg något mer namn än just Milton, som Tommy hade som favorit ifall en liten kille skulle kika ut. Det var inte aktuellt för mig då och är det inte nu heller.....Vet egentligen inte varför men, nej, inte min favorit.

Det jag egentligen hade som syfte med dagens inlägg är att ni som läser kanske skulle komma med förslag på namn som ni gillar. Både kille och tjej förstås då vi inte tänker ta reda på vad det är som rör sig där inne.
Det ska helst börja på M och inte vara för långt....är det för mycket begärt eller kan ni gnugga era namnknölar ordentligt nu?

Ser med spänning fram emot vad ni skriver ner.....

4 kommentarer:

Lisandra sa...

Pojknamn: Mille och Malte

Flicknamn: Milla, Molly, Matilda, Maja

Usch e ju skitsvårt, ja har ett tjejnamn på M men de kommer ja inte skriva haha ifall vi får en liten tjej nån gång i framtiden ;)

kram

Lisandra sa...

Nej det är inte de namnet, vilken tur:)

Jag har ju tyvärr inte de, ja hade två par jeans men ja använde ju dom jämt så dom gick ju sönder!
Men ja kan rekomendera dej att köpa mammaleggings på hm, dom är supersköna även några veckor efter förlossningen;)

Anonym sa...

Ha ha. Men för att det skall vara lätt att i första klass skriva sitt namn är Max eller Mimmis bra

skall man krångla till det som mina föräldrar gjorde skall man få ett långt namn med många bokstäver.
Då blir Mimmis Marie-louice och Max Mathias..
Kram på dig
faster Lotta

Anonym sa...

Minna är fint;) säger en röst i natten ;) hihihi du vet non vem!

Blogg listad på Bloggtoppen.se