15 September 2011 - Förnyelsens vindar


Ja vindarna har ju blåst på rätt kraftigt ett par dagar nu och kläder efter väder har fått åka på.
Dock är jag rätt varm av mig så jag har inte så mycket kläder på mig, byxor och linne eller t-shirt, först idag var jag tvungen att ta på mig långärmat på förmiddagen då regnet öste ner och det blev en aning rått. Jag brukar vara den frusna typen, men jag tror att graviditeten gör sitt och hormonerna som svallar gör att jag håller mig varm.

Öppnade bloggen på förmiddagen och kände att det var dags att förnya sig lite, den kändes så mörk och trist på något vis, inte alls sådär glad, ljus och inbjudande som en blogg faktiskt ska kännas. Så jag tog tjuren vid hornen och förnyade mig lite, så nu känns det lite bättre. Lite höstigt men ändå ljust och glatt på något vis.

Och det är så jag känner mig just nu, ljus, glad och levande. Överlycklig för att jag är jag och för att livet är som det är just nu. Lite trött men ändå sprudlande på något sätt.
Jag väntar på att tiden ska gå framåt, men inte för fort, det är lagom nu. Dagarna går sådär lagom fort, man hinner med precis lagom med saker och man känner sig klar när det är dags att inta sängen på kvällen.
Man kan tro att jag lyckats få i mig ett lyckopiller eller två, men nej, jag är bara glad och tacksam över det jag har och väntar på att få.

Nu ska jag nog hälla upp lite mer kaffe och passa på att plugga lite teori medans Moa leker med sin kompis Bella. Det börjar ju faktiskt närma sig det där hemska teoriprovet och uppkörningen, sen har jag förhoppningsvis ett körkort och kan ge mig ut på äventyr, bakom ratten, köra själv!


2 kommentarer:

linda sa...

Lycka till med allt nu vännen, stoor kram Linda

Sandra sa...

Tack så mycket...ska nog gå bra med allt hoppas jag.
Bara den där teorin som ska sitta....

Blogg listad på Bloggtoppen.se