Aldrig mer...

...att jag tänker göra Tagliatelle igen! De jävlarna kokar ju fast i varandra och blir hårda och gummiliknande. Äckligt! Så nu sitter jag och äter skumtomtar istället! =)

Idag skulle jag till tandläkaren egentligen men jag var så förbenat trött i morse när jag kom hem från jobbet vid åtta så jag ringde och bokade en ny tid...i mars! Är ju ett tag dit, men men då har jag mer tid på mig och förhoppningsvis så jobbar jag inte natten då! Orkade inte kolla schemat riktigt när jag hade henne på tråden, och har inte orkat än heller. Gick ju upp nyss ju...Lagade den där hemska maten och nu sitter jag här. Tommy kommer väl hem med Moa snart antar jag. Han hämtade henne på dagis och gick till en kompis efteråt så att jag skulle få sova i lugn och ro. Gullegubben!! Han och min bror skulle visst iväg en snabbis sen, kommer inte ihåg vad de skulle göra. Ska be dem åka för bi Maxi iallafall så jag kan fixa lite käk innan jobbet ikväll!
Moa krånglade vid läggningen igår igen! Slutade med att hon somnade i mitt knä, fick bära in henne i hennes säng och sen stressa till jobbet! Tur att brorsan körde mig annars hade jag aldrig kommit i tid! Försöker komma på en bra lösning till ikväll men de står still i skallen. Jag kanske skulle gå tidigare och passa på att sola så Tommy kan lägga henne i lugn och ro...ja vi får se vad han säger när han kommer hem sen.

Ja vad sägs om det här; http://jonkoping.expressen.se/nyheter/1.998741/hittade-losnagel-i-mcdonalds-burgaren Äckligt, äckligt!

Moa ska vara 15-timmarsbarn på dagis nu då....hav nio till halv 2, tre dagar i veckan till T får nytt jobb igen! Och då är det nya papper som ska fyllas i med inkomst o.dyl. Och vad trött jag blir på det hela. Kan man inte bara ha en taxa för alla. Ett lagompris liksom som alla har råd med. Och har man så dåligt med pengar att man inte klarar det ska man få hjälp med det tycker jag. Stackars de som har timvik och inte vet alls från vecka till vecka hur de jobbar..hur gör de med alla papper om inkomst och sånt?



1 kommentar:

Vildängel sa...

Men gumman då.. Ska ida lära dig hur man kokar taglietelle.. De e ju den godaste pastan.. Om man gör rätt vill säga.. *s* Vad skönt att ni fick till era 15timmar på de sättet som ni ville..
Nu får du ta o komma hit tycker ja.. ja är ju din pitstopp innan jobbet ju.. *ler*
*love*

Blogg listad på Bloggtoppen.se