Söndag igen

Och jag fick sovmorgon till halv tolv..tack snälla Tommy och Moa som unnar mig det. Inatt fick jag gå emot mina principer och ta in Moa till våran säng. Strax efter tolv vaknade hon och illvrålade, mardröm säkert och sen gick det inte att få henne att somna om inne hos henne. Jag la mig i hennes säng för att lugna ner och få henne att somna men så fort jag rörde mig vaknade hon och skrek igen, så jag bestämde mig för att hon fick ligga inne hos oss så jag kunde ligga normalt iallafall. Jag kan ju knappt sova när hon ligger mellan oss men hellre det än att ryggen tar stryk. Så sovmorgonen var rätt skön att få då jag knappt sovit inatt.

Sitter och kollar på Biggest Loser nu samtidigt som jag skriver och herregud vad duktiga de är som lyckats så bra med att gå ner!! Jag är inte den som bryr mig om vikt och så, alla har rätt att se ut hur de vill. Men jag blir imponerad när folk är så duktiga och ger sig f*n på att de ska göra nått åt saken. Imorgon ska jag ringa och se om jag kan få min demo på powerplate...om jag fortsätter så vet jag en som får börja med mig när hon väl kan...Känn dig träffad Ida =) Om jag hjälper dig får du hjälpa mig!!
Pratade med Jerrys mamma härromdagen och nu äntligen har obduktionsrapporten kommit. Och det var inte tabletten som tog livet av honom. Tydligen så var det en massa organ som var förstorade och hade lagt av. Men jag känner fortfarande att nått är fel...ska be att få läsa rapporten och se om jag blir något klokare. Tänker på Jerry varje dag och på nått sätt känns det som om han ska kliva innanför dörren med sitt underbara leende och säga hej, men jag vet att det inte kommer att hända, men man kan få drömma och önska iallafall va? Utan att bedömmas som dum i huvudet och psykisk sjuk. Ska till kyrkan idag och vara kyrkvärd på Teizemässan, och då kommer det bli många tända ljus och tid för eftertanke, en hel del tårar med säkert men det är ju så det är. De i kyrkan vet och förstår hur jag känner. Även fast jag inte tror på det där tjafset om att en gubbe sitter någonstans där uppe och styr och ställer så tror jag väl på nånting som gör så att saker och ting händer, och just nu så är jag väldigt osams med detta någonting som gör nått så dumt och oförutsett som att ta ifrån oss en gosig 25 åring som hade hela livet framför sig! Usch och fy!

Idag har solen skinit en hel del men jag har inte ens orkat gå ut även fast jag velat, känner mig trött och matt, hoppas jag inte ska bli förkyld nu igen eller få nått annat jävla skit. Imorgon börjar ju mina jourveckor och då är det ju dumt att bli sjuk, när man mestadels bara sover på jobbet =) så skönt så! Har de ju himla bra på jobbet faktiskt men ändå så skulle jag vilja byta jobb. Känns som om jag står på samma ställe och trampar. Jag utvecklas inte längre känns det som. Så om det finns nått jobb som skulle passa mig så hojta till vet ja! =)
Tommy har fått inbjudan till klassträff om ett par månader för de som slutade nian med honom. Får se om en annan får inbjudan till våran klassträff med! Jag både vill och vill inte gå på samma gång. Det skulle ju vara intressant att se hur alla är och har det idag men å andra sidan så vet jag inte om jag vill träffa alla mina plågoandar från alla nio år som de retades och frös mig ute. Alla var inte sådana men många var elaka. Jag har förlåtitit dem men känner ändå inget behov av att träffa dem. Är väl larvig kanske efter alla dessa år som gått men innerst inne känner jag hur ont det kan göra fortfarande.....Tack gode `nånting` iallafall att inte Moa fått samma problem med ögonen som jag. Ett orosmoment borta än så länge. Barn är elaka och vill de retas och vara dumma så är de det ändå, det är jag väl medveten om men nu kan de inte reta henne för det iallafall. Och jag ska försöka lära henne allt jag kan och lite till så hon blir ett snällt barn, ett som hjälper de svaga och skiter i översittarna!
Hmmm ja, nu är jag tömd för stunden...blev en del idag men det är väl för de dagar jag inte skrivit antar jag...by the way, vi har fått hem PS3an nu...så nu kan jag spela golf igen! Skitkul!

Kram till alla som känner att de behöver *love*

1 kommentar:

Vildängel sa...

Tack för att du finns gumman!! puss puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se