dåligt humör...

Har jag haft hela dagen, fast inte av någon speciell anledning. Känner mig bara låg och tvär och det blir inte bättre när man har en dotter som trotsar och en sambo som retas för minsta lilla! Kan de vara nikotinbegäret som sätter in kanske...måste nästan vara så för jag brukar inte gnälla och sura för minsta lilla...jaja vi får hoppas det går över. Inget återfall vad gäller ciggen iallafall även fast man är bra sugen.

Var nere på stan idag med min skjorta jag köpte på nyårsafton för att ha på kvällen hos min moster. Den höll kanske i fem timmar, sen så lossnade knapparna i ärmarna så jag ville lämna tillbaka den men eftersom jag köpt den på rean gick inte det och de hade ingen mer i min storlek. Gick surmulet därifrån med en trasig skjorta och 24.50 som hon drog av från priset på skjortan så jag kunde köpa ny tråd och nål och laga skjortan själv! Jag lär inte gå dit och handla på ett bra tag iallafall...dumma personal!
Efter det tog vi lunch på kina, jag, Tommy, Moa och L. Gott, gott, gott är det! Skulle kunna äta deras mat varje dag. Sedan blev de en snabbtur till EM för att kolla möbler, mycket fint finns det men fasiken så dyrt för vår lilla plånbok. Gick in på Jysk för att köpa strumpor till Moa men gick därifrån tomhänta. Kände inte för att stå i en kö på en halvtimme för ett par ynka strumpor så vi åkte hem så pluttan fick sova middag och vi andra avnjuta en kopp kaffe.
Resten av dagen har spenderats hemma, i fåtöljen framför tv´n och datorn. Moa har mestadels roat sig själv med alla fina leksaker hon fick i julklapp. Ibland har mamma fått rycka in och rita en katt eller läsa någon sida i en bok. T spelar mest poker och slöar i soffan. Han fick beställa det nya PS3an idag så vi kan spela lite roliga spel sen. Jag får ett golfspel och han ett fotbollsspel och senare sen kanske det blir singstar och kanske buzz, som jag dominerade i nyårsafton =).
En ny soffa och en ny säng skulle inte sitta helt fel det heller men det får vi nog lugna oss med ett tag. Ekonomin vill aldrig riktigt komma i balans känns det som nu när T inte har nått jobb igen. Vi har så vi klarar oss så man ska väl egentligen inte klaga men ibland vill jag ha så mycket men förstår själv att det inte går! Och då blir jag deprimerad....en del andra bara köper och grejar och donar med nya saker och för mig känns det som om jag aldrig byter ut en pinal! I-landsproblem så det sjunger om det jag vet men jag måste väl få gnälla av mig någonstans och här är väl bästa stället om nått!

Lilla trollet Moa har blivit helknasig på kvällarna nu...det är bara mamma som duger, dvs om jag är hemma. Är jag på jobbet så går det hur bra som helst för T att lägga Moa men är jag hemma blir det panikskrik a´la allan. Hon skriker till hon kräks och det vill man ju inte. Ikväll t.ex skulle T ta läggningen för jag skulle kolla på Jamie och Supernannyn på tv...men ack vad jag bedrog mig! Efter mycket om och men fick hon ligga i mitt knä och gosa till Supernannyn var slut och sen fick jag lägga henne. Det tog visserligen bara 20 minuter sen sov hon men ändå känns det som om det inte ska behöva vara såhär. Vi är alldeles för snälla och ger med oss för lätt det vet vi båda två men vad ska man göra för att orka vara lite tuffare och inte ge med sig varje gång. Den som vet får gärna svara.....

Börjar få ont i halsen igen och näsan börjar rinna...säg inte att skitförkylningen bara gjorde en usväng för att attackera mig igen, då blir jag galen! Kanske ska ta ett par panodil och lägga mig i sängen så jag orkar med att jobba imorgon natt!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se