Nytt år...nya utmaningar!

Ja första dagen på det nya året..är fylld med ångest. Ingen direkt sjuklig ångest...bara lite jobbångest. Har varit ledig i över en vecka nu och skulle gladeligen vara ledig lite till men det går inte. Nu ska man jobba igen och vara duktig. Jobbar natt dessutom. Börjar kvart över nio ikväll och slutar kvart över åtta sen går jag på fredag natt igen och kör hela helgen. Skönt med natt egentligen för de blir lite mer kvalitetstid med familjen än när man jobbar dag, eftersom jag inte sover så mycket när jag jobbar natt. Kommer hem vid halv nio kanske, går och lägger mig och går upp vid ett igen.

Igår var det så trevligt så..vi käkade en massa smaskig mat. Potatis, lax, sallad och sås med fruktsallad och glass efteråt. Vi spelade BUZZ, ett tv-spel, med olika lag och en massa roliga frågor och mitt lag vann faktiskt överlägset. Kul att vinna för en gångs skull :-) Sedan blev det poker, lite texas holdém. I början gick det bra men sen så gick det åt fanders för min del. Jag tappade koncentrationen eftersom jag blev så kissnödig och så fick jag givetvis huvudvärk som förföljde mig resten av kvällen och natten. Det är så typiskt att den alltid ska komma när jag ska ha kul och vill släppa loss. Men det är väl för att jag slappnar av som den kommer antar jag. Det blev ju ingen migrän den här gången iallafall.
Efter några timmar kom singstar spelet fram och det blev massa sång och en hel del skratt. Kaffe och kaka vid elva och efter ett tag togs champagnen fram och vid tolvslaget skålades det och kramades det en himla massa. Sen var de dags för raketerna. Min bror hade handlat en hel del, höll väl på och sköt i 45 minuter. Över 600 kronor för nått som man skjuter iväg och som sen går upp i rök...ungefär som ciggen som vi nu slängt åt fanders. Jaja fint var det iallafall. Vi var ju hos min moster och hennes familj och de har ett hus nere vid Boren och man såg hur det sköts raketer runt om hela sjön. Deras grannar kom ut och sköt lite de med, det skålades lite med dem och pratades lite till sen gick vi in och fortsatte att sjunga och skratta och dricka fram till taxin kom halv tre. Vi åkte med upp till min morbror och skulle gå därifrån hem till oss, en gångväg på tio minuter, men morbror och moster tyckte vi skulle komma upp och värma oss lite innan vi skulle gå hem och så blev det. Blev lite mer att dricka och massa prat om allt möjligt mellan himmel och jord. Men efter ett tag hade klockan sprungit iväg och vi kom fram till att det var nog dags att låta herrskapet få sova så vi gick hem och tog då den sista ciggaretten. Så nu ska man vara ickerökare! De ska nog gå bra! Jag har ju klarat det förut....blir jobbigt inatt på jobbet men jag har med en massa frukt som jag får trycka i mig istället.
Så halv sex somnade jag i morse och fick sova fram till strax efter två. Då hade T stekt hamburgare åt oss som vi avnjöt framför tv´n. Och nu sitter man här igen och slappar. Ska ta en tur till pizzerian sen så jag får nått att käka innan de är dags för jobbet.

Gott nytt och god fortsättning på det nya året alla!! Kramers

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Ja hann aldrig slänga mina cigg ja.. Dom hade Daniel tagit ur min handväska när han åkte o jobba igår.. Vilket ja iofs tycker är rätt sött gjort av honom.. *ler* Puss puss

Sandra sa...

He he...vilken sötis! Man ska väl egentligen inte gå i någon annans väska, eller fickor men jag tycker han gjorde rätt endå!

Blogg listad på Bloggtoppen.se