Fredag igen och dags för att masa sig till jobbet tre nätter i rad då. Har ju jour två av dem så man ska väl inte klaga egentligen. På sätt och vis är det rätt skönt att åka till jobbet med för vi går uppepå varandra här hemma nu när T stämplar. En liten grej kan det bli stans tjafs om osv. Bråkat ordentligt har vi däremot aldrig gjort vad jag kan minnas. Bara munhuggits lite, men det hör ju till vardagen.
Tommy har hämtat Moa på dagis och är nere hos brorsan nu. Jag har varit och storhandlat med mor och far så nu är frysen och kylskåpet fullt igen. Så skönt när det är avklarat men det är inget roligt att göra just när man gör det. Aldrig mer en fredagsförmiddag iallafall. Satan vad folk det var och mest pensionärer, eller ja äldre människor iallafall, som skulle tränga sig förbi mig var jag än stod och vad jag än skulle ha. När jag väl kom fram till kassan var mina föräldrar redan klara och pappa hade redan hunnit ut till bilen. Jag hade väl handlat lite mer än dem men ändå!
Nu sitter jag här med ett par smörgåsar och lite juice efter att jag packat in allt jag handlat. Fick med allt från listan hem och bara tre-fyra saker som inte stod med så jag är nöjd. När jag käkat färdigt ska jag gå ner till brorsan och se vad de hittar på! Imorgon ska vi dit på kalas! Brorsan fyller och hans tjej har fyllt...men vad f*n ska man hitta på åt dem! Brorsan vill ha pengar säger han men det är ju inget roligt att ge heller..han är skyldig mig lite, kanske skulle dra av lite på skulden bara :-) Neee de går ju inte! H är ännu svårare ju. Hade tänkt fixa mer pengar till hennes tatuering men nu så har hon ju redan gjort den så det var det...piercing då tänkte jag men nu så sa mamma förut att det hade hon gjort med ungen...ja ja jag får kika lite hemma hos dem idag så kanske jag får nån ide på vad jag kan hitta på. Får bege mig ner till stan på förmiddan imorgon och fixa lite. Om det går att gå ut i morgon vill säga. Läste lite i tidningen mamma köpte idag och det ska tydligen bli storm imorgon med upp till 20-25 sekundmeters blåst. Och då vill man inte gå ut...räcker det inte med stormen som var för ganska exakt ett år sen. Den var ingen höjdare. En liten pojke dog, ett träd vippade i blåsten och träffade givetvis honom. Usch det är så hemskt, blir tårögd bara jag tänker på det....

Tänk vad beroendeframkallande vissa människor och deras bloggande kan vara...fruktansvärt sjukt att man kan bli så inne i nått. Igår var jag inne på datorn hela tiden, titt som tätt och kollade om det kommit upp nått nytt på vissa bloggar och när det inte hade det blev jag nästan irriterad och undrade vad personen i fråga höll på med, levde hon eller hade hon gått under jorden där ute på landet? Men det visade sig att hon bara var med en annan vän och inte hade tid att sitta framför datorn. Men inatt när jag sov hade hon smugit in ett fint inlägg och tillägnat det mig. Tack Idagumman!
Jag måste nog lugna ner mig med bloggläsandet ett tag, det gör mig ju knasig i bollen. Fast jag kanske bara har ersatt ett beroende med ett annat. Tog bort ciggen och bytte ut dem mot bloggar istället...haha!! Jo det gick faktiskt bra att sluta röka...visst finns det stunder man skulle kunna slå någon för en cigg men jag tar ett tuggummi istället och räknar till tio så har det gått över, och nej det är inte nikotintuggummi, utan vanligt. Min farmor och farfar är ett exempel på hur dåligt det är med nikotintuggummin, de är ju för tusan beroende av dem istället nu...tuggar och tuggar och tuggar och så ligger de där tuggummina överallt sen...nej här räcker det med vilja!
Nu ska jag nog ge mig för idag....Måste träffa Tommy och Moa lite innan jag ska jobba. Kom juh på att jag börjar kvart över åtta ikväll och inte kvart över nio som de andra kvällarna. Gillar inte när de är inne och ändrar scheman sådär! Visserligen har vi haft det här ett tag nu men jag verkar visst aldrig lära mig det...men ha det bäst nu alla och ha en trevlig fredagskväll! Pöss

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se