Tyst...

Är det här hemma nu. Det enda jag hör är knattret från tangenterna när jag skriver och en klocka som tickar. Ute blåser det nästan halv storm låter det som.....
Moa somnade strax efter nio när vi packat hennes väska inför morgondagen, läst några sidor i en bok och sjungit den obligatoriska visan om tomten i huset i skogen. Först ska hon ha täcke sen inte, sen ska mamma ha täcke och sen ska båda ha täcke. Dockan, åsnan och flaskan ska ju vara med förstås, sen måste hon pilla sig själv i håret och sen vänder hon sig om och somnar. Det är mycket med det hela. Är en annan lika mycket vanemänniska tro. Jag kan iallafall inte komma på nått specifikt jag gör innan det är dags att sova.
Tommy är i sporthallen och spelar innebandy med grabbarna. Vilken träningsvärk han kommer ha imorgon. Men han har ju bara sig själv att skylla då förstås.
Hittade lite kläder på stan idag...men har fortfarande ågren över ett klädesplagg. Undrar om jag inte får åka ner till stan imorgonförmiddag och ta med mamma så får hon bestämma om det passar eller inte. Jag tyckte det satt åt lite över magen men det är kanske bara jag som tycker det. Det plagget skulle nog Ida gilla på mig, hon sa åt mig senast idag att köpa nått med färg. Det är svart och grönt. Blev ju en annan sak med lite färg iallafall idag...kanske hinner med ett kort imorgon när jag är färdigklädd, vi får se. Byxor blev det dock inte men jag har ju lite att välja mellan här hemma.
Nej en snabbtitt på lite bloggar och kolla mailen, sen ska jag krypa ner i sängen och sova så jag orkar med dagen imorgon. Ha de gott alla! Pöss

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se