vet inte...

vart vårt samhälle är påväg egentligen. Såg en soldat på nyheterna i morse som stod och klagade över att just där han verkade var de underbemannade och att det behövdes mer bistånd från Sverige för att de skulle kunna hjälpa till mer i det landet de var i...afghanistan tror jag det var. Iallafall, det jag försöker komma till är hur jag inte fattar att Sverige har råd att skicka iväg folk och har råd med bistånd och allt det där när de inte har råd att ta hand om folket här hemma i Sverige? Jag är inte nazist och inte rasist...men jag håller de mina bakom ryggen och tycker att vi ska se efter vårat eget hus i första hand. Vad sägs om att iallafall minska invandringen och se till så att vi klarar av att hjälpa dem som redan är här? Om de som kommit hit och fått en chans inte sköter sig då anser jag att de förbrukat sin rätt att få vara här! Vet många exempel här hemifrån som jag inte ska ta upp för det är för mediahett...men de sakerna får mig att bli mörkrädd, får mig att förstå att folk tar till nävarna även om det inte är rätt. Man blir arg och ledsen på samma gång. Var ska det sluta? Tycker att alla borde stanna upp, tänka efter hur det egentligen borde vara eller hur de vill ha det och göra nått åt det. Att sätta ord till en tanke kan ta oss långt ibland.

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Imorgon måste jag lyfta telefonluren och ringa lite samtal...ett till de som styr med powerplateträningen (vilket långt ord) för att boka demo och så måste jag ringa chefen och avstyra radbytet jag bett om...det blev alldeles för krångligt och för mycket snack i gruppen för att de skulle gå. Och i slutändan så är ju inte det bra för vår brukare så, summa summarum, jag får gå kvar på min helg och ta ledigt när jag behöver istället. Men de samtalen får jag ta efter jag lämnat skruttan på dagis.
Lite solarium tänkte jag hinna med också imorgon så jag är lite pigg och fräsch den 2 feb när vi ska på gallej...undrar jag om T läser här eller inte, ja de är lika bra att inget mer skriva om den dan då..man kan ju kanske försäga sig om ett och annat *ler*
Nee nu ska jag inte tråka ut er mer, måste läsa ikapp lite andra bloggar med innan det är dags för sängen, tidig morgon imorgon! Sköt om er och gör inget som jag inte skulle ha gjort....

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se