Trött, seg Sandra med dåligt samvete

Ja rubriken säger väl det mesta, men den gör ju ingen blogg eller hur?

Gårdagen då? Jo den var bra fast ändå inte...jag tar det från början. 17.38 stod vi utanför T´s dörr och väntade på att klockan skulle bli 17.42, den utsatta tiden för festens början. Vi kom in och var först (de enda som passade tiden faktiskt) det öppnades paket och bjöds snart på välkomstdrink när det började strömma till mer och mer folk. Det blev en del folk att hälsa på. Efter lite mingel och lite dricka så var de dags att presentera sig. En presentation som man oftast ser i filmer där folk är med i såna där anonyma alkolister. En säger hej, jag heter ... och resten av folket brister ut i kör, hej ...! Lite roligt faktiskt, man skulle lägga till efter på vilket sätt man kände värdinnan. Vilket jag och Tommy gör genom Ida...som helt plötsligt blev PorrIda, ingen kan nog förklara varför. Sedan blev det mat, tacos, sallad och en massa goda snittar. Den där mangosåsen kommer jag göra massor av sen, mums.
Folket blev mer och mer berusade och en del mer glada och en del mindre glada. Mitt humör sjönk när plötsligt en tjej vräker ur sig mitt framför mig att min bästa vän har nått fel i huvudet. Det var helt onödigt och kom fram helt oprovocerat....men det är säkert nått gammalt som legat och grott och så kom det upp när hon blev full. Som tur var så åkte den människan hem rätt snart och vi kunde fortsätta kvällen, men nått hängde kvar över oss och humöret var inte på topp direkt. I var besviken på D och blev pushad hit och dit att hon skulle ringa dit honom men han kunde inte och så blev allt för jobbigt för I, hon var jätteledsen när hon pratade med D och jag var den enda som märkte nått. Jag tyckte inte det var nån ide för oss och I att vara på festen längre så brorsan kom och hämtade oss och vi drog vidare till J...krävdes en massa övertalning att I skulle följa med oss dit och sen ut men till slut så tog hon sitt förnuft till fånga och följde med. Väl ute på Harrys blev vi lite gladare och svängde våra lurviga, ja inte Tommy förstås. Han hamnade vid nått bord och pratade med folk som vanligt. Träffade en massa bekanta och annat löst folk, kul med nya människor tycker jag, en del annat folk kom från festen och skällde på I för att vi drog och sa att T var arg och besviken. Det kan jag förstå eftersom vi bara drog och jag har väldigt dåligt samvete för det idag och jag kan inte mer säga än att jag är ledsen men jag ville ta hand om I. Förlåt!
Efter Harrys blev det iallafall Sibylla, brorsan körde hem en I som var ledsen och besviken men jag tror jag lyckades förgylla hennes kväll lite iallafall. Efter det åkte vi hem till brorsan, åt vår mat och pratade lite...jag slog igen mina gluggar en stund med tydligen och snarkade så gott medans de andra satt och pratade. Tommy väckte mig och tyckte det var bättre att vi gick hem och sov så det var exakt det vi gjorde vid halvfem tiden...
Vaknade i morse och mådde oförskämt bra...trodde inte det efter allt jag drack under kvällen igår. Skönt med sovmorgon var det med..vi klev väl upp ur sängen vid ett tror jag. Vid tre åkte vi till Tommys mormor och morfar för att fira mormors födelsedag. God mat och gott kaffe fick vi och så fick vi ju kramas med vårat lilltroll Moa igen. Saknar henne nått enormt när hon är borta sådär. Nu får hon vänta med att sova borta hos någon och vi får vänta med att gå ut. Kommer sluta illa om vi fortsätter i den här takten *ler* kanske blir alkis och får sitta på möten och säga hej till andra alkolister som igår kväll....nej skämt åsido, det är kul att gå ut ibland men nu får det vara bra för ett tag. Kanske spara lite pengar så vi kan hitta på nått kul under semestern i sommar. Jag har gett ett semesterförslag på fyra veckor i sommar. Brukar bara ta tre annars och förra året hade jag ingen semester alls så i år är jag värd fyra tyckte jag. Nu är det bara att hoppas på att det går igenom med då. Nu ska jag krypa ner i soffan, glo på tv och bara slappa. Snart dags att sussa med om man ska orka leka med Moa hela dagen imorgon. Bye bye...

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Tack för att du fanns där gumman!! Kram

Sandra sa...

Så lite så...ställer upp för den jag älskar!

Blogg listad på Bloggtoppen.se