Krångel, sjukdom och livslust

Krånglar gör väl det mesta för många nuförtiden. Är det inte relationer i alla dess slag så är det pengar. Man försöker att finnas för många och vara till lags men ibland så känns det inte som om det är någon tröst. Ibland blir det missförstånd, och man börjar bråka och säger kanske saker som gör den andra ledsen. Det är då man får ta ett steg tillbaka, begrunda situationen och fundera på vad som är viktigt. Hur vill man att det hela ska sluta? Är personen en vän eller en kompis! Det är en stor skillnad på de två har en vän till mig och jag kommit på. Hur är det man brukar säga....kompisar kommer och går men vänner består!
Släkten är en komplicerad apparat den med ibland. Nu har jag det bra med en vanlig kärnfamilj (nästan iallafall) men det finns ju andra konstellationer och ibland så skär det sig i de kedjorna och då måste det smörjas eller så går kedjan av helt och då är det svårt att laga den. Men oftast så blir det en bra lösning på det mesta och parterna går lyckliga ur striden. Det är bara tråkigt att en del inte får det lika bra och att folk i deras omgivning lider med dem, oftast i tysthet och i rädsla för att säga nått till dem det berör.
Många är lite småsjuka nu och även så min dotter. Hon hann vara på dagis en dag så var febern tillbaka. När jag kom hem från jobbet igårkväll möttes jag av en febrig liten tjej och en sliten pappa. Jag försökte söva lillan i våran säng men det gick inte, med en kudde under ena armen och ett barn under den andra, så gick jag in på hennes rum och lyckades söva henne i hennes säng och sen sov hon hela natten. Gnällde väl lite ibland men kom inte upp iallafall. Tommy kännde sig lite hängig med igår. Och min I är sjuk med...så dålig så att hon måste till doktorn idag. Inget roligt när ens nära och kära mår dåligt. Hoppas det blir bättre. Jag mår dåligt om ni mår dåligt!
Livslusten är på topp men det känns endå som om nått är galet och fel men jag kan inte sätta fingret på det. Har en känsla i magen som jag aldrig haft förut och den känns konstig. Den ska inte vara där för jag ska inte göra nått som jag aldrig gjort och jag är inte orolig för nått heller. Men om nått ska hända så hoppas jag att det gör det snart för såhär vill jag inte gå runt och känna.
Nu ska jag slänga mig i en dusch och sen ska jag upp till sjukan en sväng...ett sånt där roligt besök som man måste göra innan man får sina p-piller...onödig info jag vet! Men om jag inte skrivit det hade ni tagit egna slutsatser och det kan ju bli hur som helst ju! Ha de bäst nu alla och var snälla mot varandra.

1 kommentar:

Vildängel sa...

Ida ska försöka vila o bli frisk snart.. Du får gärna hälsa på sjuklingen.. Nu ska ja unna mig lite ben&jerrys glass i soffan o sänka febern... *love*

Blogg listad på Bloggtoppen.se