Barn på nytt

Jaha...nu är vardagsrummet så gott som tomt på möbler. Tommy har plockat ut soffan och nu är det bara min fåtölj med som ska ut. Imorgon kommer våra nya grejer. Ska bli så skönt när allt är klart och vi får njuta av vårat "nya" vardagsrum. Man skulle haft ett före och ett efterkort, men det är ju försent nu när soffan är sönderplockad och utslängd på gården.

När Tommy stod och slet med soffan här hemma passade jag och Moa på att smita hemifrån en stund. Gick till lekparken och roade oss istället. De har ju varit så fint väder hela dagen. Solsken och fågelkvitter är det bästa som finns. Jag lärde Moa klättra upp för en trappa själv och så fick hon åka en stor rutschkana, jag trodde hon skulle bli rädd men det gick ju galant. Ibland är jag nog lite nojjig i onödan kanske. Och jag var ju tvungen att åka med första gången så nu har jag blivit barn på nytt...det var ju skitskoj att åka och klättra upp och ner. Kondis har man ju ingen men vad gör väl det om hundra år!?

Gardinerna på Moas rum är bytta med nu och det blev fint men frågan är vad hon tycker för nu blir det svårt för henne att stå i fönstret och titta på alla som går förbi...hehe, men det löser väl hon!

Ha och ja..jag hade lite tid över så jag fnulade lite med sidan igen. Blev rätt nöjd faktiskt och så fick jag bort den där förbenade nallen också efter mycket om och men.
Men nu är klockan snart sex och dags för att fixa lite kvällis och mysa med familjen. Imorgon blir det dagis och fika på stan med mina nätetbrudar...de ni!

Love

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se