%&¤#"%&"#¤%&


Fasiken vilket skitväder man vaknade upp till idag då! Snö på backen och snö i luften...snö ta mig fan överallt! Var är våren, var är värmen och alla mina vårkänslor som börjat blomma upp? Igår var det kallt iofs men solen sken ju och det var så fint så fint....jaja inget får vara som jag vill att det ska vara.

Fick reda på en annan sak påskafton som har lättat upp min stämning lite om vad det gäller jobb...kanske finns en chans för mig endå. Ska bara skriva ett bra CV och skicka iväg till en person så kanske jag sitter med ett nytt jobb om ett tag. Det låter så lätt men det är det ju förstås inte...inget är lätt här i världen.
Kom de på att de behövde åtgärdsprogramm nyligen eller? För när en annan gick i skolan hände minsann ingenting...allt det här är bullshit...jag blir så förbannad! Jag återvände till min gamla skola en gång, som praktikant i en lågstadieklass. Och vi hade i uppgift att skriva om hur skolans arbetsmiljö var, fysiskt som psykiskt, en fråga var hur de motverkade mobbing. Gissa vad svaret var...jo att de inte behövde använda den planen de hade mot mobbing för att det inte fanns nån mobbing på skolan....då undrade jag vad rastvakterna gjorde på barnens raster för jag hade sett en hel del barn som inte fick vara med och som satt själva. Nej men det var de barnen som var problembarn minsann, det skulle göras utredningar på dem för de kanske var nått fel på dem! Ja herregud vilket samhälle vi lever i. Det läskiga är att det hela bara blir värre och värre. Sen har vi nästa artikel som gör mig ännu mer upprörd, om det är möjligt; http://www.motalatidning.se/nyheter/artikel.asp?id=62637 varför ska man prata med någon om de endå inte lyssnar? Läs om den här stackars människan, ingen lyssnade på honom. http://www.motalatidning.se/nyheter/artikel.asp?id=62636


Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se