10444 steg blev de igår trots en ond fot...mina fötter är inte att leka med. Trampade snett i helgen när vi skulle gå från restaurangen och hem till M och P. Gjorde ont en stund efteråt och sen gick det över men igår när jag gick till och från dagis så fick jag ont igen och nu så kan jag inte gå utan att halta. Det är inte svullet så en vanlig liten sträckning är det nog bara men fasiken så ont de gör. Så den här veckan blir de lugnt med både promenad och träning så får vi hoppas på att de blir bättre nu när jag inte anstränger den.

Sista tiden har jag läst om och diskuterat om Englas begravning..inte nog med att hon blivit en väl omskriven liten tjej, nu ska det filmas och sändas live från hennes begavning. Utanför kyrkan ska man sätta upp stora skärmar så alla som inte får plats i kyrkan kan stå utanför och glo. Ja det kanske är de anhörigas vilja och högsta önskan men jag kan inte tycka det är bra. En begravning är nått sorligt, tungt och stillsamt...nu blir det bara en mediegrej av allt sammans. Ja dagens samhälle blir bara värre och värre.....Mycket kan vara bra men det borde finnas en gräns att dra någonstans.

Nu har vi varit ute i det fina vädret och lekt i lekparken. Dags för lite kvällsmat, ett bad av en skitig Moa och sen är det sovatime för lilltrollet och sen tvtime för mamma. Rent hus och Greys står på agendan idag. Sen blir det film för mamma och pappa.
Imorgon blir det dagis för lillan och jag ska till Ida gumman på frukostdate, ska bli så trevligt så. Var ju ett tag sen sist nu. Sen funderar jag på att åka till simhallen med Moa efter att jag hämtat henne på dagis. Får se hur det blir. Min bikini har blivit för stor så jag får leta på baddräkten och se om den passar =) Haha, inte alla som klagar på att sånt blivit för stort snarare tvärtom =) Men som sagt, vi får se hur dagen blir efter jag varit hos Ida. Kanske hittar på nått helt annat. Men nu kvällis...puss på er

1 kommentar:

Vildängel sa...

Ja imorgon blir de frukostdate.. Synd att du har ajaj bara annars hade vi kunnat gå en sväng också.. Puss puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se