Idafrukost och solsken


Det var så min dag började igår efter att jag lämnat Moa på dagis. Kaffet droppade ner så fint i bryggaren när jag kom till Ida vid halv niotiden. Vi gjorde smörgåsar och skrammlade ägg och satt och mumsade så gott i hennes vardagsrum medans vi pratade med Lissan på högtalartelefonen och planerade när hon skulle komma hem och hälsa på oss, då blir det en favorit i repris hemma hos oss på bakgården men vissa saker får vi hoppa över, eller hur Lissan ; ).

Efter ett tag började vi fundera på varför vi satt inne för när vädret där ute var helt fantastiskt. Så vi tog med oss en massa dricka och förflyttade oss ut på balkongen och satt där länge och pratade. Solen tog och idag ser jag ut som en kokt kräfta i ansiktet men det gör inget för det lägger sig snart och då blir jag brun och fin istället! Lagade lunch gjorde vi med, en kladdig sallad med en massa gottit i. Mumsigt blev det och det slank ner fort.

Halv två hämtade vi lilltroll på dagis och traskade hemåt i vårvärmen (eller sommarvärmen snarare) Moa satt på cykeln och rensade Idas plånbok på allt tror jag. Ida fick plocka en massa mynt under promenadens gång. Moa hade inget sovit på dagis eftersom de varit på utflykt så eftermiddan gick åt till att sysselsätta henne så hon inte skulle komma på att hon var trött. Och det gick ju bra eftersom vi kunde sitta ute på baksidan och leka i det fina vädret. Hon fick utforska kullen på baksidan på egen hand och det var nog jättespännande.

På kvällen blev det några cider och god mat och lite tvtittande när Moa lagt sig. Sen gick Ida hem (tack gumman för en lika trevlig dag som vanligt) och vi la oss. Jag läste ut min bok och Tommy kikade på tv innan vi somnade så gott. Moa sov som en stock hela natten...kanske skulle man prova med att ta bort vilan på dagen, kanske somnar hon tidigare på kvällarna då...ja det tåls att fundera på iallafall.


I morse var det dagisdags igen då och sen så åkte jag hem och vilade en stund innan vi åkte ner till stan för att käka lunch med Helle, Niklas och Julia som var så hurtiga att de gick ner till stan från vadstenavägen och hem igen. Saknar mina promenader, foten börjar bli lite bättre nu men om jag anstränger den för mycket gör det ont. Ska ta en promenad till jobbet ikväll och se hur länge den håller måttet. Jag blir tokig om jag inte får röra på mig. Hämtade min ring i guldaffären, jag har förstorat den en aning för att den skulle komma över knogen på fingret, hur kan en knoge bli större? Medan Tommy hämtade Moa hamnade jag på Jysk och inhandlade några korgar till hallen så det blir ordning på hatthyllan. Just nu ligger allt i min cykelkorg och en himla massa skor ligger framme. Det är morgondagens projekt det. Är trött på att det ständigt är oreda här hemma. Har dammat av och gjort fint i vardagsrummet och köket idag. Det är alltid nått och sen så har vi busat runt på baksidan med Moa. Hon fick en ny kompis idag som oxå sprang omkring på kullen med sin hund som sprang ner Moa flera gånger, men hon blev inte mindre glad för det. Om en stund kommer Malin, Peter, Larsa och Tommys morföräldrar hit och ska spela lite kort och umgås, tråkigt att jag ska till jobbet bara. Men men så är det när man jobbar varannan helg. Nu ska jag ta lite mer kaffe och sen hoppa in i duschen, värmen tar på en mer än vad man tror men jag kanske blir lite piggare om jag duschar och fixar till mig lite.

3 kommentarer:

Vildängel sa...

Tack själv för en underbar dag gumman!! O grattis till klirret... puss

Sandra sa...

Tack tack

Lisandra sa...

ja vi ska nog verkligen hoppa över den där tralalan hehe men ja hörde att tommy skulle strippa hehe en favortit i repris, ladda plånboken med pengar den här gången så han får ihop några kronor haha! puss o kram

Blogg listad på Bloggtoppen.se