En bra början

Ja det var en bra början på dagen med fika i solskenet på stan med svärmor och några till, en sväng på stan och sen hem för att laga lunch. Potatis, skinka och sallad. La Moa för att sen gå ut i solen och gassa lite, men det höll i tjugo minuter sen kom det en massa moln och förstörde hela min eftermiddag. Tråkigt när man äntlien har tid att sitta och så blir det inte så! Men jag fick ju tid till datorn istället då för jag tänker inte göra nått här hemma idag, slö slapp och likgiltig är mitt motto idag.
Har bokat en heldag med Ida imorgon, ska bli så trevligt så, hoppas vädret inte är alltför trist imorgon bara. Tänkte barnen kunde få vara ute och leka av sig lite medan vi sitter och pratar jag och Ida.

Känns idag att jag inte tränat på en vecka, har träningsvärk i varenda muskel efter igår. Men det ska kännas lite när man gjort nått tycker jag.

Helle, Niklas, Julia och Herkules var förbi en sväng förut och hälsade på. Lika trevligt som vanligt och man märker att barnen börjar ha mer nytta av varandra ju äldre de blir. Skiljer ju ganska så exakt ett år på dem. Lilla Julia började skolas in på dagis idag och det hade gått kanon, hoppas det går lika lätt för dem som det gick för oss med Moa.
Nu är det dags för kvällis igen då och den får jag och Moa äta ensamma medan Tommy är på korpenfotboll, Niklas ska spela. Hoppas det går bra och att det inte börjar regna på dem. Gröt, fibermacka och ägg står på menyn ikväll. Gottit så, Moa älskar stekt ägg! Äter gärna upp dem och lämnar mackan =)

3 kommentarer:

Vildängel sa...

Haha ja har kommit på en grej.. De e sandra o ida frulle, flash lunchar ja mest med o lizzie är balkongvindrickar tjej.. Gött liv om ja skulle träffa er alla på samma dag..

Sandra sa...

Hahaha ja vi får se till så du får en sån dag då gumman. Det är du värd!

Nybyhuset sa...

hej, fin blogg!
Såg någon kommentar du lämnat hos någons blogg och tänkte kolla vem du var :)
Ha en bra dag!

Blogg listad på Bloggtoppen.se