Regnrusk

Är det ute nu och det var det igårkväll när jag gick till jobbet. Jag hann gå till OK igårkväll och sen så började det regna.
Idag tog jag bussen hit eftersom jag såg att molnen började hopa sig. Men blöt blev jag ändå för det är ju en liten bit från busshållsplatsen till jobbet. Så nu sitter jag här med kaffet och försöker få upp värmen.

Har haft en helt underbar dag idag med min underbara Ida och våra barn. Direkt efter jobbet i morse gick jag till Ida och kaffet var redan klart. Vi fixade frukost tillsammans och intog den framför tvn. Vi bubblade en massa och sen så ringde Lissan så vi bubblade med henne på högtalartelefonen en stund. Vi hade planerat att ta en runda på råssnäs men av en oförklarlig anledning så somnade vi till i varsin soffa och vaknade till efter ett tag och insåg att promenaden inte skulle hinnas med längre. Vi gick till affären istället och handlade grejer till lunchen som vi sen fixade till hemma hos Ida. Och jösses så gott det blev och jisses så mätt jag blev. Sallad, kyckling och coleslaw med gott bubbelvatten MUMS
Vid halv två hämtade vi barnen, gick till lekparken en stund så barnen fick leka av sig. Sen gick vi in, fikade och barnen lekte mer med varandra medans vi tjuttrade på med vårat och hade skoj åt barnen som for omkring högt och lågt, fram och tillbaka. Strax efter fem var det dags att bege sig hemåt med en lagom trött Moa på bussen. Sallad, ris och stekt kyckling till kvällis...ja jag gillar kyckling och vi hade inte så mycket att välja på hemma ikväll. Var tvungen att få ihop nått snabbt innan duschen och innan jobbet.

Det var extremt jobbigt att åka hemifrån idag, vet inte varför egentligen men kul var det inte. På måndag börjar dagpassen igen, ångest, men skönt ändå eftersom jag får sova hemma med min älskling. Han sover ju inget bra när jag är borta stackarn. Nu ska jag göra iordning mig för natten här på jobbet och hoppas att jag får sova skapligt bra mina timmar. (Jo jag har jouren så ni behöver inte gå i taket och tro att jag gör nått dumt)
Imorgon blir det träning direkt efter jobbet och sen hem och fixa inför helgen. Grillfest imorgon hos Majsan och på lördag hemma hos mammsen och pappsen eftersom pappsen fyller år idag! Grattis på dig farsgubben!
Nej nu ska jag stänga ner.....


En sak till bara.........Tack Ida för en helt underbar dag...jag mår bra när du mår bra! En date i veckan vore perfekt eller vad säger du? Love U...hoppas boken är bra =) Pöss

1 kommentar:

Vildängel sa...

En date i veckan låter underbart tycker jag.. Hade de så bra igår o mådde så bra.. O boken e sjukt spännande blev många timmars läsning igår.. o mer blir de idag.. Puss puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se