Helgen slut, en ny vecka börjar

Ja och helgen var helt underbar. Var på Kolmården i lördags med mammsen, pappsen, Tommy och Moa. Vi åkte straxt innan nio på morgonen från ett mulet hem. Strax innan vi svängde av mot Kolmården började det regna lite smått och jag trodde att det var det vädret vi skulle få tampas med under dagen men efter att vi köat en stund och kom in på området så sprack det upp och vi fick jättefint väder hela dagen. Det kunde inte ha blivit bättre. En himla massa djur såg vi, Moa fick klappa de små djuren i barnens Kolmården och blev sen ledsen när hon inte fick gå in till de andra stora djuren och klappa dem med. Vi försökte förklara att de stora djuren kanske kunde vara farliga men det förstår väl inte en liten nyfiken tjej på två år heller! Hon tittade på oss som om vi var dumma i huvudet och fortsatte grina en liten stund till. Pappa och jag var i delfinariet och kollade på en fantastiskt show med de fina delfinerna. Under tiden kikade mamma, Tommy och Moa på tigrarna och sen slocknade Moa en stund. Vi passade på att fika lite innan vi fortsatte gå mot Bamses värld där Moa fick hälsa på Bamse och fick present av honom. I tropikariet hittade Tommy en apkompis som gillade att klättra på honom. Den var så söt, jag hade kunnat stoppa ner den i väskan och tagit med den hem. Bilder kommer så småningom på våran dag. Efter en heldag på Kolmården åkte vi hemåt igen, stannade på vägen och käkade på McDonken. Det var gott...kommer inte ihåg när jag åt sånt sist. På vägen ut såg jag och mamma två "vuxna" karlar som började bråka..men vi hade Moa med oss så vi kunde inte lägga oss i så vi gick vidare till bilen och fortsatte vår färd hem.
Väl hemma visade jag mamma och pappa hur fint jag gjort det i vårat sovrum, och så satt vi och pratade en stund innan de åkte hem. Efter lite kvällsmat och några öl och cider bestämde vi oss för att ta kväll. Moa somnade på tio minuter, helt slut efter att ha sett så många djur och farit omkring en heldag. Vi kikade på en film och somnade sen rätt fort vi med.
Igår morse gick Tommy upp med Moa och jag fick sovmorgon, till halv elva. Så skönt så skönt! Sen tog jag ett varv med snabeldraken och dammtrasan medan Tommy gjorde rent pumpen till akvariet och jag torkade av lite i akvariet så nu är det någorlunda rent det med. Under semestern ska jag ta en helrengöring av akvariet så det blir som nytt igen. Sen kom Larsa, Maria och Malin hem till oss och det blev lite kortspel och god mat. Tommy gick in tidigt i sängen och tittade på fotbollen så han och Moa skulle somna skapligt medan jag satt uppe och tittade på filmen på femman. Den var rätt så bra. Sen gick jag med in till sängen men inte kunde jag somna inte så det blev en film till innan jag somnade. Sen fick lillkissen för sig att hon skulle busa och hoppa på handtaget till Moas rum. Efter ett par timmar av bus fick jag nog och slängde ut henne. Det var väl det hon ville från första början men det fattade väl inte jag! Så sista gången jag tittade på klockan var hon halv fyra. Somnade om en stund och vaknade när Tommy skulle upp och åka till jobbet. Sen låg jag och lyssnade på radion till min klocka ringde och det var dags för mig och Moa att gå upp. Vi fixade till oss och gjorde oss redo för att åka till dagis. Jag tyckte att jag hade massa tid till godo men när man har en tvååring som tror hon kan allt själv så finns det ingen tid som räcker till. Efter mycket trassel med skosnören och dragkedjor så kom vi ut till cykeln. Då börjar Moas hjälm att krångla och jag hade problem med att få på cykelsadeln men efter mycket om och men så kom vi iväg. Kom till dagis fem minuter försent men det gjorde inte så mycket. Efter en puss och kram från Moa så for jag vidare till Ida för en god och mysig frukostdate. Nu är hon på läkarbesök och jag lånar hennes dator en stund. Hade kanske tänkt att hinna med staden en stund idag men vädret är så pissigt så jag blir nog kvar hos Ida en längre stund istället! Sen hem och vila så jag orkar med att jobba inatt. Behöver inte så mycket vila idag eftersom jag har jouren, men lite vila går åt för man sover ju inte så bra på jobbet, inte som hemma direkt. Nu ska jag slänga mig på Idas soffa en stund innan vi ska mötas i affären och hitta på nån god lunch. Ha de!

1 kommentar:

Vildängel sa...

Tack för igår gulle.. Lika underbart som alltid.. puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se