Då var de slut

Ja mina veckor med vakennatt är slut. Två veckor kvar med journätter och sen är det fyra veckor av semester som väntar. Fan vad skönt de ska bli!

I morse när jag kom hem efter en natt på jobbet var jag inne i andra andningen och inte ett dugg trött. Det spelade ingen roll hur mycket jag än vred och vände på mig i sängen så somnade jag inte så jag gick upp och började pula lite här hemma. Efter att jag tagit tag i min klädhög på sovrumsgolvet fick jag ett ryck och möblerade om i hela sovrummet. Och oj vad fint det blev. Har en garderob bara som inte hittade någon direkt plats men om man slänger ut den och ställer in en skänk eller nått istället så blir det nog bra....men en skänk eller större byrå har vi ingen. Vad gör man åt det? Jo man smörar lite för sambon och kommer på en massa bra skäl till varför man ska ha en sån istället för garderoben så kanske man får en sån så småningom =)
Diskat en maskin disk har jag gjort och plockat lite i vardagsrummet och på Moas rum med. Har hunnit med en hel del, tänk vad fort det går bara man sätter fart. Och nu har jag fått räkningarna betalda med. Så nu behöver jag bara sitta ner och vänta på att Tommy ska komma hem efter jobbet sen ska vi ner på stan en sväng. Mamma och pappa hämtar Moa på dagis idag och sen så ska vi träffas på stan.
Imorgon blir det en tripp till Kolmården med mamma, pappa, Tommy och Moa om vädret tillåter. Det behöver inte vara strålande solsken men det får inte ösa ner heller! På kvällen får vi se vad som händer. Ida och jag hade tänkt att gå på Vätternfestivalen men vi har nog ändrat om de tankarna och hittar nog på annat istället.

Hmmm bilden ovan visar hur jag mår! Allt är som en god väns puss på kinden just nu. Livet leker, alla i familjen mår bra efter alla omständigheter vi haft till och från det senaste året och jag gör allt för att mina nära och kära ska må bra och trivas och jag hoppas att jag lyckas med det också!

1 kommentar:

Vildängel sa...

Du får alltid mig att må bra snuttan!! Puss puss

Blogg listad på Bloggtoppen.se