Kanonlördag/söndag

Ja jisses så kul det var. Jenny kom och hämtade mig och Helle vid ett, eller ja de va inte hon som körde, men hämtade blev vi iallafall.
Väl framme i Askersund blev de kramkalas med Ida innan hon och Jenny åkte till affären och inhandla kvällens mat. Grillspjut och potatissallad med en massa goa grönsaker med melon som efterrrätt! MUMS Tack Idas pappa som grillade så fint så vi kunde njuta av er fina balkong hela kvällen och tack Idas mamma för många fina och kloka ord under kvällen! Ni är världens bästa föräldrar och Ida ska vara glad att hon har er och ni ska vara glada att ni har henne.
Kvällen flöt på bra, det snackades, det dracks och snackades lite till. Vi fick vila våra ögon på grannens son och hans 14 (ca) andra killkompisar som hade fest och sprang ut och in med bara överkroppar...ja mer behöver man nog inte tillägga ; )
Skulle ha gått till en annan kompis till Ida och hälsat på men tiden rann iväg så vi hann helt enkelt inte med det men vi träffades en stund inne på området sen.
Ja efter mycket om och men var vi inne i "city" då. Fick betala 250 kronor i inträde som nog var lite väl mycket om man nu ska känna efter såhär i efterhand men vi hade ju kul ändå. Vi svängde våra nyrakade till både disko och dansbandsmusik och fuktade våra strupar i baren, som tog hutlösa priser, men men man måste juh dricka om man är törstig. Sen blev det några varv på karaokescenen för mig och mina vänner. Alltid lika skoj att göra bort sig lite.
Vid två stängde området och vakterna mer eller mindre föste ut oss...jag blev visst lite sur och skällde på en av dem och tyckte att vakterna hemma var minsann mycket trevligare än dem i Askersund. Vi hejjade på mer människor utanför området och så kom jag och Helle på att vi var hungriga så vi stallde oss i världens längsta kö till ett hamburgerställe och Ida förklarade vägen hem för oss för hon skulle göra en annan grej och sen komma ikapp oss och vi trodde väl vi skulle hitta hem. Efter en timme och en massa tjafs i kön fick vi vår mat, satte oss ner för att äta. Sen skulle vi gå och oj då vi hade visst glömt vägen men vi hittade en av killarna från grannen som satt där och frågade om vägen och vips så var vi på rätt spår igen. Halvvägs träffade vi Jenny som satt på en bänk. Nu var vi tre av fyra påväg hem. Vi kom fram till Idas päron där jag gick in för att hämta rätt nyckel till vårat rum och under tiden jag var där inne så fick Helle och Jenny en överraskning som hette duga ute på gården. En av ögongodiset var hemma, kom ut på den balkongen halvnaken (trodde tjejerna iallafall) och visslade till på dem och när de kikade upp på honom gjorde han ett hopp och flashade sig för dem...Jag fattade inget när jag kom ut igen och de stod och asgarvade. Trodde först de skrattade åt mig...jag var ju inte stans nyktraste. Nu var de dags att krypa ner i sängen, men först skulle Jenny möta upp Ida. Nu var tre, fyra igen. Och man kunde slappna av. Efter lite prat om kvällen och annat så somnade vi gott allihop även fast vissa trodde de skulle få vara vakna hela natten!
I söndags morse vaknade jag av att rummet var så varmt så varmt. Svetten nästan rann av mig när jag gick på toa. Men efter att jag kollat på klockan och konstaterade att den bara var sju så gav jag mig bara den på att jag skulle sova lite till. Vid tio gav vi upp...eller jag, Helle och Jenny för Ida hade redan gått upp till sina föräldrar. Där uppe fick vi god frukost och ännu mer trevligt sällskap tills det var dags att fara hem igen. Och Idas pappa var så snäll och skjutsade hem oss!
Ja en helt underbar kort helg hemma hos Askersundarna. Det måste man göra om igen sen.
Tack tjejer för att ni förgyllde helgen och tack Idas föräldrar för er gästvänlighet och fina ord på vägen. Några ord kommer värma extra länge. Puss på er alla! Love U all

2 kommentarer:

Vildängel sa...

Ja helgen var verkligen underbar med er tre flickor.. O ja tror mamma o pappa hade minst lika kul som oss.. Du e välkommen imorgon.. puss puss

Sandra sa...

Då kommer jag straxt efter halv nio! pöss

Blogg listad på Bloggtoppen.se