Jaaaaaaa

De behövde inte dra tillbaka min semester i helgen. Jag fick tag på en kille som kunde jobba! Fasiken så bra! Nu kan vi inta Askersund och dess festligheter i lugn och ro.

Klockan ett bär det av så egentligen har jag juh inte tid att sitta här men medan jag svullar frukost så hinner jag med ett par rader. Jag ska packa väskan med dittan och dattan innan jag ska åka. Hoppas jag kommer ihåg allt jag ska ha med mig...och vad ska man ha på sig!? Ja jag slänger ner nått så får vi se vad det blir. Det lär ju bli varmt så så lite kläder som möjligt blir det idag och lite mer kläder när kvällen kommer. Och så får man inte glömma alkoholen..den är viktigast juh =)
Efter jobbet igår kom Hanna, Helge och Sammi förbi. Efter det att Moa lagt sig blev det lite vin och lite öl ute på baksidan och vid efter ett någongång kom vi på att det nog var dags att gå in och sova lite. Det var ju trots allt en dag i dag med. Och efter en god natts sömn så vaknade vi vid tio (jo Moa med faktiskt, fast efter att hon fått komma in till oss vid 7 kanske) Så nu är Tommy på stan en sväng med Moa innan vi ska dra oss. Vi drack ju upp vinet igår som jag skulle haft idag =)

Pratade med Ida precis och hon hade haft en helskön kväll i Askersund igår trots ett slagsmål som slutade med en hel del blod. Och undersköterska blev hon på kuppen ;) De e bra gumman att du lär dig snabbt och har varit med förr. Då känner man sig trygg i ditt sällskap vart man än är =) Och tur att jag med är undersköterska så vi kan hjälas åt när det kniper.....Skämt åsido, det lät otäckt det som hände men det var tur det fanns någon där som kunde behålla lugnet och ta tag i situationen!

Läste nöjeskrönikan i tidningen idag och den tilltalade mig nått enormt. Hanna som skrev den fick verkligen med allt som en annan har gått och tänkt och kännt. Nämligen att man känner sig ung fast man börjar bli lite gammal. Inte för att snart 26 är gammalt men ändå. Hon hade stått utanför Bolaget häromdagen och då hade en liten kille (ca 12) kommit fram och först frågat om hon kunde köpa ut ett par öl, hon sa nej. Därefter frågade han om hon kunde ge han en cigg och även då sa hon nej. Killen gick sin väg, vänder sig om och väser "jävla kärring"! Hon blev förvånad och det hade väl en annan med blivit. Vilken liten pojkspoling...och vilket sätt! När en annan var så liten så vågade man knappt titta på folk över tjugo ju! Ja herregud...jag vågar knappt tänka på hur ungarna är när Moa är tolv-tretton år! Får nog låsa in dem för gott då!

Neee nu springer klockan iväg, och jag har inte packat en pinal än och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig och J kommer om en knapp timme å hämtar mig och Helle så nu e de nog bäst jag sätter fart kanske.




Uppdatering om helgens bravader kommer ju så småningom =) Ha de skönt så länge och ta det försiktigt i värmen. Tänk på att inte elda i skog och mark! Pööösssssssss

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se