Fan, fan, fan!

De e fult att svära jag vet men ibland är det befogat! I morse ringde en jobbarkompis och talade om för mig att en annan på jobbet var sjuk hela helgen och att alla vikarier redan är insatta så om vi inte kan fixa personal till helgen under eftermiddan så är det min semester i helgen som ryker!!! Varför ska sånt alltid krångla när jag har tagit semester för. De var likadant en annan gång men den gången löste det sig så att en jobbarkompis fick gå in på kvalificerad övertid. Vi får hoppas at det löser sig till slut nu med.

Händer annars då? Inte mycket alls...har mest njutit av min ledighet nu i veckan och varit i solen. Blev tusen spänn fattigare i onsdags, då jag blev av med en visdomstand. Men nu e de skönt att den är borta eftersom jag hade ont av den förut.
Igår passade jag och Tommy på att inta staden efter lite städning här hemma efter jag lämnat Moa på dagis. Först blev det kaffe på Lilla Hem och efter att Tommy fixat ett nytt legitimation hos farbror polisen och jag inhandlat nya leggings och en ny bikini så käkade vi lunch på Kina & Thai. Sen blev de ett varv på Bolaget och så kollade vi lite på studenterna som gapade och skrek på stan...Fick en liten nostalgitripp och tänkte på min egna student. Den dagen var fylld med många tårar och många skratt om vartannat. Och herregud vad jag såg ut i min vita dräkt. Det var efter den dagen jag lovade att aldrig mer använda helvita byxor. Pappa filmade när vi skulle klättra upp på flaket efter traktorn. Och Sandra, glad i hågen klättrade upp medan hon skyltade med sin stora bak. Byxorna var sååå genomskinliga! Halva stadens befolkning var ju där och tittade på oss studenter, undrar hur många som njöt av den utsikten!? Fast såhär i efterhand är det rätt roligt...fast det var det inte den dagen jag såg bandet med min stora, vita röv!
På eftermiddan var Brorsan och Hanna på besök och satt i solen med oss och Moa. Moa fick en vattenspridare efter det att hon badat en stund i sin vattenhink. Sen åkte vi iväg på Tommys minsta lillasysters skolavslutning och där sjöng barnen en massa fina sånger i det fina sommarvädret. Saknade dock den Svenska nationalsången som sjöngs när jag var mindre men nu har skolorna valt att ta bort den mer och mer...Varför ta bort en Svensk tradition? Ja ja nog om det! Brännde mig lite i solen under skolavslutningen men det har lagt sig lite idag som tur är. Efter avslutningen blev det fika hemma hos svärmor en stund innan vi åkte hem, la Moa och sen gick vi ut på baksidan, drack några glas vin och njöt av den ljumma sommarkvällen, hörde sorlet från studenterna nere i från stan och en och annan fest på gården. Strax efter tolv gick vi och la oss. Vaknade senare av en duns och ett skrik...Moa hade trillat ur sin säng och var förtvivlad. Skulle absolut inte sova i sin säng, blev hysterisk när dumma mamma försökte söva henne där. Slutresultatet blev som ni nog förstår en överfull säng, jag, Tommy, Moa plus två katter. Jag har sovit fruktansvärt dåligt, det var varmt och Moa sparkade på mig nästan hela natten. Men lite mysigt var det juh med. Ibland får hon sova hos oss men det är inte ofta. Får se hur trött jag blir på jobbet idag nu när jag inte fått sova och är helt igenklistrad i näsa och ögon av en fruktansvärda allergi som slagit till. Inga tabletter eller nässpray hjälper längre, jag blir tokig. Eller ja, man kan ju inte bli nått man redan är! =)

Neee nu håller det här inte längre. Ska ta en dusch, klä på mig, cykla till Ida och kolla post och sen är det jobb som gäller! Usch och blä...men men man måste juh tjäna pengar oxå. Håll tummarna nu alla att jag får min lediget i helgen och slipper dra in min semester! Vet någon förresten hur det blir om man köpt biljetter till något och sen så måste man jobba iallafall? Får man ersättning då eller är det bara jobba och se glad ut?

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se