Oh my god!!



Fasiken vilken lyckad kväll...Vädret och allt annat stod på vår sida. Alla verkade ha trevligt och en del drack lite mer än andra...precis så som de ska vara tycker jag.

Pinnätartävlingen vann juh Ida fast med lite hjälp av Jocke som fick ett tröstpris för det! Det finns bilder från den tävlingen som jag gärna vill lägga upp men jag ska nog diskutera det med de inblandade först. Brorsan hade med sig sin kamera och plåtade en hel del under kvällen så så småningom ska jag lägga ut lite. Ska bara få hem dem hit först!

Vi var några stycken som gick ner till stan och partade vidare på Harrys, trodde det skulle vara mer folk där än vad de var faktiskt, men det är dumt att klaga eftersom man inte behövde köa vid baren =) Efter några timmars svängande av de nyrakade benen så var det då dags att fara hem igen då. Delade taxi med bror och Hanna. Mötte Ida och en annan kille som oxå var på väg hem till oss. Lustigt att vi kom ifrån varandra och lustigt att vi lyckades hitta varandra på vägen hem till mig. Jag kom nog aldrig riktigt fram till varför de skulle just hit men men, man kan ju inte lösa alla mysterier. Här hemma satt de lite folk och spelade kort när vi kom hem, vi bubblade lite och sen gick en trött Sandur å la sig. De andra gick väl mellan fem och sex någongång.

Dagen efter ägnades mestadels i soffan framför tv´n efter att vi plockat undan det värsta. Ida och barnen kom hit och sen kom N hit och så svärmor och E kom en stund med. Vi vuxna gjorde inte många knop medan barnen lekte där ute på baksidan och på kullen. De e kul att se att Moa har blivit så pass stor att hon hänger med på lekarna med de större barnen mer och mer. Efter en seg dag så blev kvällen ännu segare. Vi, Ida och N bestälde hem mat och slappade framför tv´n. Efter jag lagt Moa var jag så trött så jag satt och sov i fåtöljen när vi fortfarande hade folk här hemma men det gjorde nog inte så mycket för de var minst lika sega som en annan.


I morse var det träningsdags med en god frukost efteråt. Gjorde youghurt med frusna bär i och ett par knäckisar. Fasiken så gott. Har diskat och stått i på förmiddan och lagat lunch. Fiskgratäng med potatis och en himla god sallad till. La moa efter maten, slummrade själv en halvtimme och sen gick jag ut och kikade på tv innan Helge och hans söta dotter Emma kom hit. Vi hade gjort i ordning Moas lilla bassäng så Emma badade medan hon väntade på att Moa skulle vakna vilket hon gjorde med besked klockan tre då de testade tutan här utanför, den där tutan de kör första måndagen varje månad eller nått. Som man ska tuta i om det blir krig eller gaslarm eller nått annat. Sen har vi suttit här på baksidan medan barnen badat. Helle och Julia kom hit en liten snabbis oxå. Sen blev det helt plötsligt kväll och dags att gå in. Fixa kvällis och snart är det dags för sängen så vi orkar upp imorgon. Moa ska till dagis och jag ska jobba några timmar innan det är dags att gå till dagis och ha vårfest. Ska bli fint imorgon med juh så de ska bli mysigt på dagis. Skönt att inte behöva jobba hela dagen med. Jobbar juh bara tisdag och fredag den här veckan, skönt som fasiken. Semester lördag och söndag när jag ska med brudarna till Askersund och göra det osäkert med Ida och resten.

Höll på att glömma bort att jag ska till gyn imorgon och göra nått sånt där cellprov...ingen lust men det är väl bäst att få det överstökat för tre år framåt eller vad det nu är. Och onsdag ska jag till tandläkaren...mindre skoj att dra ut en tand men men kanske bättre det än att gå runt å ha ont!

Nej nu ni får det vara bra för idag. Sängen lockar extremt mycket. Hur kan man vara så trött även fast man inget gjort?? Lustigt. Kanske helgen som kommer ifatt mig!

Tack alla som var här i lördags, vi hade skitskoj och kommer minnas den dagen länge. Jag lägger den till samlingen i mitt hjärta! Pöss på er!

5 kommentarer:

Vildängel sa...

Tack själv för att ni ordnar så bra fester med så mkt trevliga människor.. Puss

Lisandra sa...

Tack för i lördags, vart en toppen kväll o många fler väntar hoppas ja:)
puss

Sandra sa...

Tack själva, hade ju inte blivit detsamma utan er. Fler fester väntar det kan jag lova. Tommy planerar redan nästa fylla!

Jocke sa...

Grymt kul! Iofs är jag ganska bra på att ha kul vart jag än hamnar! Men detta var nått utöver det vanliga! O vänta gärna med att lägga ut bilder innan jag censurerat o raderat.. haha! Ser fram mot nästa fylla! Kram Jocke

Sandra sa...

Äh jocke det finns väl inget att censurera heller? :)

Blogg listad på Bloggtoppen.se