Snuva/allergi inget skoj

Ja ni nu är sommaren här med sitt regn och rusk och uppepå det en förkylning kombinerat med pollenallergi! Kan det bli mycket sämre? Kanske inte....

Nu till det som alla säkert är såååå nyfikna på! Vi var på husvisning i måndags och var med på en budgivning i tisdags på det huset men när det såg som ljusast ut så gick det åt skogen. En helt oväntad person kom in och budade över oss hela tiden så vi fick tyvär lägga oss. Men men man kan inte bli sur för det, det kommer säkert fler hus och fler tillfällen att få ett. Så intressant var det inte men jag fick er att vänta med spänning på vad som hände i mitt liv..haha!

Annars har inget mer intressant hänt den här veckan. Har börjat jobba natt så nu går arbetslivet lite lättare, förutom att det är lite si och så på jobbet ändå. Jag önskar jag kunde släppa det men kan inte...en del saker gör mig så arg och ledsen men vem bryr sig!

Imorse stannade jag till hos Ida efter att jag lämnat Moa på dagis. Vår kaffekanna hemma har spruckit så jag var i stort behov av morgonkaffe. Tur att Ida var hemma och villig till att bjuda. Det blev en god frukost (som vanligt) med ägg och bacon (fick lära mig ett nytt tillagningssätt) och färskt bröd. MUMS
Vi tjåkade på som vanligt om allt som händer oss nu och som har hänt. Vilken tur vi har varandra och att vi vet var vi står. Den ene ser om den andre är ledsen, om det behövs en kram eller ett öra! Älskar dig gumman och hoppas du får en fin midsommar!

Efter en kort date så åkte jag och hämtade Moa på dagis, cyklade hem och duschade och gjorde oss fina eftersom vi skulle till Örebro för att fira Malin som fyller idag. Men efter mycket om och men så stannade jag hemma med min förkylning och Tommy och Moa fick åka med resten av familjen B till Örebro.
Så nu sitter jag här i soffan med min dator och tycker synd om mig själv, har hinkat the och är så kissnödig så jag ser ubåtar, har kollat resor utomlands och drömt lite. Så nu är jag så trött så jag tror jag ska krypa ner i sängen och försöka kurera mig till imorgon så jag orkar fira midsommar med mammsen och pappsen och andra kära släktingar. Kanske skulle äta lite kvällis först...annars är jag jättehungrig imorgon när jag vaknar! Ja vilka i-landsproblem man kan ha. Är sur för man inte fått ett hus, för att man är förkyld och för att man inte vet vad man ska äta till kvällsmat trots att man har hur mycket som helst hemma att välja mellan! Ja herregud!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se