Tända ljus med myspys

Moa sover, katterna är lugna och Tommy är ute med boysen och glor på fotboll. Så här sitter jag i soffan under filten, en Rosa pantern på bordet och en massa tända ljus tillsammans med min underbara laptop. Kan inte bli så mycket mysigare än så här...eller jo det kan det ju men inte just nu iallafall.

För en gångs skull när man har tv´n för sig själv så finns det inget att glo på, eller rättare sagt, somna till. Tänkte kolla på mina avsnitt jag har kvar på Desperate Housewifes säsong tre men kom på att jag nog ska spara dem till nästa vecka när jag går på natt istället. Börjar en film 22.50 som heter Dödlig hämnd, kanske kan glo på den eller så tar jag fram min bok så jag blir klar med den någon gång. Den är sååå seg men jag tänker inte ge upp. Ja det märks om ögonen pallar med en bok eller om de vill somna till en film med Steven Segal.


Imorgon ska jag till Å på ljusparty...det är otäckt med sådana partyn...jag är ju shoppaholic som ni nog har märkt och måste ju bara handla. Men får försöka hålla mig i kragen. Har lovat mig själv och Tommy att bli mer sparsam så det är bäst kanske att jag försöker hålla det. Men att titta och lukta är gratis och så träffar man alltid en massa trevligt folk.


I helgen har då den årliga cykelhysterin dragit igenom Motala igen. Den där förbaskade Vätternrundan har gått av stapeln, men nu måste väl alla kommit i mål iallafall. Eller nej förresten, det är fortfarande en massa tokar kvar där ute som nöter sina bakar mot sadeln! Kollade Vätternrundans hemsida och där kunde man kolla upp alla startnummer...Ja jag förstår inte hur man kan betala en massa pengar för att få ont i hela kroppen, kanske slå omkull, riskera att bli påkörd av en bil och sen dessutom kanske få cykla i hällregn, snålblåst eller i gassande sol och få solsting...nej jag trivs bättre med mina cykelturer inom stan. De är farliga nog tycker jag med min kassa balans och alla fartdårar i bilar och bussar. Mamma har tjatat på mig många år om Tjejvättern men det är verkligen inte min grej. Har jag inte brutit några ben innan i mitt liv så ska jag väl inte utsätta mig för sånt som kommer att leda till både sånt och annat.

Nej nu ger jag upp. Sängen är så mycket skönare än soffan och så är det bättre om jag somnar i sängen än här på soffan. Är ju så tråkigt att flytta på sig sen när man vaknar. Och dessutom så har barnvakten gett upp och behöver ström så nu e de dags att stänga ner för idag. Pöss på er alla där ute och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se